Web Analytics
Jump to content

NGD OLP Petrucci

askret
 Share

Recommended Posts

Selv om jeg prøver å redusere gitarsamlingen, så ble det en ny en i dag.... En fin, sort, OLP John Petrucci, made in China.

Fikk den ganske billig, fordi selger mente det måtte fikses endel i elektronikken.  Det var bare en bagatell å fikse, nå er den i toppform. Er imponert over disse OLP gitarene, selger mente det var verdens beste budsjettgitarer, og jeg er langt på vei enig med han. Har hatt en OLP Axis type før, også det en knallgod gitar. Vet ikke helt om jeg tør å sammenligne denne med en kollegas ekte Petrucci....... Så lenge man ikke ser og hører begge samtidig er OLP'en veldig bra!

2016-10-23 15.58.36.jpg

Edited by askret
  • Like 6

Har fått sammenlignet med den originale nå.... Ser jo at MusicMan er mer forseggjort og påkostet, med en helt annen kvalitet på tremolo, pickups, stemmeskruer og inlays på gripebrettet. Det er nok en feitere og klarere lyd i MusicMan sin versjon! Og OLP mangler piezo pickup.... Kroppen er veldig lik på de, og OLP sitt arbeide ser jo veldig bra ut!

Men her snakker vi vel om gitarer med nypris dengang på nærmere 40000 kontra 5-6000......

MusicMan JP6 er etter min mening en av de bedre gitarene som er å oppdrive, men er man på lavt budsjett gjør OLP varianten en bra jobb!

2xPetrucci1.jpg

• Like 2