Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mye å gjøre av prosjekter og det går sakte men her er det


Anbefalte innlegg

Jeg har følgende prosjekter gånde. Ombygging av to stratocastere. Den blå mangler bare 70-talls stemmeskruer og Fender 10,5mm sadler og det er den blå. Den har fått 3 brytere i stedet for 5-veisvender og den har fått ny hals. Den hvite bygges også om til 3 brytere i stedet for 5-veisvender og nye stemmeskruer, Fender 70-talls og nye volume/tone knapper i helt hvit farge. Det er alle ombygginger. Den så har jeg Jacksongitaren og Tele Deluxe 72, og til slutt Candy apple red strat. Nå har jeg nettopp betalt den kroppen og den kommer antagelig på mandag.

Men det er en ting som gjør at det går sakte. Jeg elsker å utvikle Lego Technic modeller på computer og bygge dem etterpå. 50% av pengene mine går til LEGO og det sinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Samme programmet som utviklerne i Danmark bruker bare at de har større delebibliotek.

Men over til gitar. 

Den blå her har ny hals og den har fått tre brytere. Denskal få 70's stemmeskruer og nye Fender 10,5mm sadler og custom logo. Og Nye strenger. 

 

 

IMG_0434.JPG

IMG_0435.JPG

 

 

Så har vi ombygging av den hvite som skal få brytere i stedet for vender og 70's Fender stemmeskruer. Og logo.

IMG_0437.JPG

IMG_0438.JPG

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette er jo bare litt av prosjektene mine så jeg må sette opp en plan. Siden de begynner å få få floyd rose stoler på TNTguitars så kjøper jeg en til min Jackson nå om noen dager. Etter det blir det Candy Apple red strat som skal bygges ferdig og jeg trenger bare stemmeskruer og tre brytere så er den hvite ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er lodding endelig ferdig. 

Jeg valgte både 5veisvender OG valg av serie og parallell ved tre brytere. Det som settes i paralell får venderen signal av. Resten går igjennom brytere. Står alt i parallell blir det 5 posisjoner i vender, omvendt da er alt i serie. Jeg kan også ha neck/middle i serie og bridge/middle i serie. Evt neck/bridge. I tillegg kan jeg sette en pickup i parallell via venderen hvis alle pickups skal brukes. Nå gjenstår bare knotter og stol. Det bestiller jeg om noen dager. (Og strenger) 

Kanskje en uvanlig løsning jeg har valgt men... 

 

image.jpeg

 

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tarzan skrev:

Hvofor alle disse bryterne? fase vendere eller?

Edit: leste nederste post akkurat.. 

Det står godt forklart. md bryterne så velger jeg om det skal være koblet i serie eller paralell. Hvis alt står i serie så virker ikke venderen og alt jeg bruker brytere til å styre og står alt i paralell så virker venderen som en normal 5veisvender. Selvfølgelig kan jeg ha to i serie og en i paralell. Men det er bare den i paralell som venderen får kontakt med. Jeg kan også bruke to i serie og koble ut en pickup helt ved i sette en pickup i paralell og passe på at signalet ikke bare går igjennom venderen i stedet. (Stille venderen i "feil" posisjon).

Jeg til en bryter. Den som står alene er felles fasevending av alt. 

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Rottenikken skrev:

Jeg til en bryter. Den som står alene er felles fasevending av alt. 

 

image.jpeg

Mulig det er lenge siden jeg har plukket opp straten min, men vil ikke den bryteren bli veldig i veien når du faktisk skal spille på gitaren? Den stikker kanskje ikke så langt opp at det blir et problem....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.