Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cubase på mac eller windows


Agussi

Anbefalte innlegg

Jeg har gode erfaringer med Logic pro 9 og Mac.

-Nå er jeg lei av at apple oppdaterer os i ett sett. Min Logic pro 9 fungerer dårligere og dårligere for hver os oppdatering og nå er jeg lei.

-Jeg hadde Cubase i utgangspunktet. Når jeg så kjøpte Mac trodde jeg at Logic var det riktige valget siden dette var et Apple basert program som ble anbefalt av mange kyndige studiofolk. Jeg har i disse år fått en del erfaringer når det gjelder Logic, ,Mac og Apple. 

-Det er vanskelig og kritisere uten å ha gjennomgått dette.

-Som musiker har en ikke kroner til hele tiden å oppdatere Logic programvaren hver gang Apple ønsker å oppdaterere iMac OS. Det som skjedde hver gang en oppdatering av iMac OS var gjort så forsvant en funksjon eller flere fra Logic. 

-Nå funderer jeg igjen etter 6 år å kjøpe Cubase siden det ser ut som dette programmet blir oppdatert etter hvert som OS endrer seg.

-Så nå har jeg noen spørsmål til de som har erfaring fra Logic og Cubase.

-Jeg har hørt noen med kunnskap og erfaringer om Cubase og vil gjerne høre mer.

- Mine spørsmål er etter å ha lyttet og lest om erfaringer noen mener mener og ha.

HVORFOR SKAL/SKAL IKKE JEG VELGE CUBASE.

- Kan jeg installere 1 stk. cubase lisens på mac og windows ved å bruke samme nøkkel.
- Kan jeg spille sammen med en annen Cubase lisens bruker og samtidig gjøre opptak.
- Hva er den mest anvendelige versjon av Cubase for å gjøre dette eller kan alle versjoner gjøre dette

A. G.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.10.2016 at 3.11, Agussi skrev:

Jeg har gode erfaringer med Logic pro 9 og Mac.

-Nå er jeg lei av at apple oppdaterer os i ett sett. Min Logic pro 9 fungerer dårligere og dårligere for hver os oppdatering og nå er jeg lei.

-Jeg hadde Cubase i utgangspunktet. Når jeg så kjøpte Mac trodde jeg at Logic var det riktige valget siden dette var et Apple basert program som ble anbefalt av mange kyndige studiofolk. Jeg har i disse år fått en del erfaringer når det gjelder Logic, ,Mac og Apple. 

-Det er vanskelig og kritisere uten å ha gjennomgått dette.

-Som musiker har en ikke kroner til hele tiden å oppdatere Logic programvaren hver gang Apple ønsker å oppdaterere iMac OS. Det som skjedde hver gang en oppdatering av iMac OS var gjort så forsvant en funksjon eller flere fra Logic. 

-Nå funderer jeg igjen etter 6 år å kjøpe Cubase siden det ser ut som dette programmet blir oppdatert etter hvert som OS endrer seg.

-Så nå har jeg noen spørsmål til de som har erfaring fra Logic og Cubase.

-Jeg har hørt noen med kunnskap og erfaringer om Cubase og vil gjerne høre mer.

- Mine spørsmål er etter å ha lyttet og lest om erfaringer noen mener mener og ha.

HVORFOR SKAL JEG VELGE CUBASE.

- Kan jeg installere 1 stk. cubase lisens på mac og windows ved å bruke samme nøkkel.
- Kan jeg spille sammen med en annen Cubase lisens bruker og samtidig gjøre opptak.
- Hva er den mest anvendelige versjon av Cubase for å gjøre dette eller kan alle versjoner gjøre dette

A. G.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har ikke oppgradert Cubase siden 7.5 og latt være å oppgradere Mac OS også... dette fordi omtrent hver gang Apple slipper nytt OS så vil ikke Steinberg garantere for kompabiliteten... og oppgradering av Cubase koster greit med kroner... så da har jeg bare stoppet oppgradere.

Dessuten, slik Apple holder på for tiden med sine finesser og syke priser så tenker jeg at det er greit mulig det blir en ordinær Windows PC neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også litt ymse erfaring med iMac og hjemmestudio. Servicen fra forhandler har vært veldig bra når jeg fikk problemer, men det var ille i en periode hvor jeg oppgraderte til nytt OS og det førte til at lydkortet ikke kunne brukes lengre. Løsningen var å rulle tilbake til et tidligere OS. Det var enklere sagt enn gjort. Jeg tror at det gikk to-tre kvelder med prøving og feiling før jeg klarte å rulle tilbake til et OS som var kompatibelt med softvaren til lydkortet. Det var tydeligvis ikke meningen at det skulle være enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cubase 8 , win 7, PreSonus firewire 8 channel preamp interface. Satte den opp for et år siden på en egen pc med ekstra mye ram og god prosessor ,optimaliserte windows for cubase og daw. Alt fungerte perfekt og med low latency,tok ut ethernet kabelen.........     har ikke koblet pc' en til internett siden da....    alt fungerer perfekt ennå ?   ,  

 

oppdaterer ingenting av software,  kobler den ikke til internett....... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.