Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Begynner med Candy apple red Strat HSS prosjekt.


Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Rottenikken skrev:

Jeg har bestilt masse brytere men jeg lurer på hva slags ledninger som jeg bør bruke.

Hva som helst som er lett å jobbe med, og ikke for tykt siden du skal ha mye kabling.. Jeg bruker mye forskjellige ting jeg har liggende, har du noen gamle PC-kabler kan du ta av ytterisolasjonen og bruke dem. USB eller skjermkabler funker utmerket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på normal vintage stol og dette må vel fære det beste som jeg kan få til en importgitar, eller? Tilsvarer kvaliteten her Fender Mexico og Kluson? Kroppen har nemlig import tykkelse for det er en Squirekropp så jeg kan ikke bruke Kluson stol.

evt, har dere en bedre anbefaling?

http://www.guitarfetish.com/Vintage-Tremolo-fits-Mexican-Korean-Chinese-made-guitars_p_844.html 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke får noe svar så går jeg for GFS sin stol. 

Men her har vi en annen oppgradering. Isolering må til og det er kontakt mellom foran og bak. Jeg har målt. Med det plekterbrettet med alle de bryterne så står jeg over for mitt livs vanskeligste loddejobb. Jeg har kjøpt brytere fra Hong Kong. Hvis jeg ikke klarer å lodde dette så går jeg for 5veisvender standard elektronikk med coilsplit via en bryter. 

 

Oj - det ble trippelposting. Det så jeg ikke før etterpå. Sorry. Vennligst ikke la det bli posting nummer fire av meg senere så hvis noen kan legge inn en kommentar...

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde en stygg ulykke med en av gitarene mine i dag så da flyttet jeg over masse deler. Den blå gitaren fikk en skade som er så stor at kroppen bare skal kastes. 

Da blir det litt fortgang i denne gitaren og den mangler nå noen bagateller som tre brytere, knotter men også stol. Siden jeg tror kvaliteten på GFS sine stoler er det samme som Fender så kjøper jeg importstolen deres med stålsadler. Det er jo samme produsent som de som lager fender sine stoler så... 

Pickups nå er Texas Specials fordi jeg vil at den Candy Apple red skal være den beste Straten. 

Men det var trist med den blå gitaren, da. 

Den blir jo riktig pen den jeg bygger nå, eller? 

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.