Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg lurer på å kjøpe denne Stratocasteren - God gitar?


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe denne Squier Stratocaster og beolde den som den er bortsett fra å sette på White pearl plekterbrett og Fender stemmeskruer. Er dette noe som dere vil anbefale i stedet for å bygge en? Jeg har snakket om candy apple red i to år nå og denne låter bra. Bør jeg kjøpe denne? Se og hør på youtubevideoen på den siden også. 

http://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaren/squier-standard-stratocaster-candy-apple-red-mn 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke råd til unntatt over lang tid men jeg har ikke tålmodigheten til å spare. Den kan gjøres om ved behov men mine krav er nok lavere enn dine men å gjøre om litt, så sant jeg ikke gjør noe med oppsettet. Nytt white pearl plekterbrett av personlig smak og CTS og Fender vender og kanskje nye stemmeskruer.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en billig squier affinity strat. Aldri vært problemer med stemmeskruene på den. Holder stemmingen like bra som min CS strat med vintage style locking tuners. Så ja, skulle tro disse holder lenge :)

Endret av Dallaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rottenikken skrev:

Hva er poenget med lockingtuners da?  Så Squire stemmeskruer er helt ok på denne gitaren? 

Poenget er mer lettvinte strengeskift og at et trinn til i oppsettet idiotsikres: Med låseskruer skal det veldig godt gjøres å feste strengene så feil at det går ut over stemmingstabilitet.

Stemmeskruene er sikkert helt ok. Den eneste måten en stemmeskrue kan være ikke ok på er når den er for full av drit eller for dårlig maskinert til å være lett å vri rundt. 

Det som definitivt er mindre ok enn i en Classic Vibe er pickupene, og det som sannsynligvis er mindre ok er oversadel, fretwork og lydegenskapene i treverket. 

Men mår det er sagt har spilt på én vanlig Squier som var helt ypperlig bortsett fra pickupene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Squier Hello Kitty strat (tilsvarende Affinity) har fått slipt nut og blir smurt med nut sauce ved strengeskift, og den holder stemminga like bra som mine andre USA-produserte gitarer. Locking tuners er egentlig kun for å gjøre strengeskift enklere og raskere, og vanlige stemmeskruer med skikkelig påsatte strenger (les: satt på sånn at de låser seg i seg selv) vil holde på stemminga like bra! Det er egentlig tull at locking tuners er «virkelig nødvendig» for gitarer med tremolo :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.10.2016 at 14.12, Rottenikken skrev:

Skjønner. Kjøpe et komplett Fender mexicobrett for 60 euro.

Hvorfor ikke bare droppe Squier`n helt, og heller kjøpe en pent brukt MIM-Strat?
Desse går jo for rundt 3000. Akkurat det samme som du tenker på å bruke på Squieren..
Om du må ha 22 frets og topunkts-tremolo, så er det ok alternativ, men da er det igjen, ikke langt opp til en brukt USA-strat..
Iallefall med tanke på alle delene du tenker på å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.