Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Høyfrekvent pipelyd fra OR 50


Gjest finnD

Anbefalte innlegg

Da er ny forsterker i hus, en Orange OR-50. Og ja, den låter fett! Bedre enn jeg hadde trodd! Cleant headroom så det holder pluss nydelig feit føssy vreng.

Meeen alt er ikke bare solskinn. Når jeg slår av standby'en er kommer det en høyfrekvent pipelyd som vedvarer. Lyden kommer fra selve forsterkeren og ikke via høyttalerelementet. Den ligger der hele tiden og er godt over middels irriterende når jeg spiller på lavt volum. Noen som vet hva lyden kan skyldes, er det normalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lager lyden uavhengig om det er en gitar/ effekter koblet til eller ei. Har prøvd å koble strømmen til en annen kurs uten at det ble noe forskjell. Ingen lysrør, datamaskin eller lignende i nærheten. Noen som har en OD 50, med lignende problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, finnD skrev:

Den lager lyden uavhengig om det er en gitar/ effekter koblet til eller ei. Har prøvd å koble strømmen til en annen kurs uten at det ble noe forskjell. Ingen lysrør, datamaskin eller lignende i nærheten. Noen som har en OD 50, med lignende problem?

Samme med Blackstaren.... Lyd uansett hva som var koblet til eller ikke..  Har du prøvd med nye rør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at rør er defekte rett fra butikk. Disse skal erstattes uten kostnad. Både butikken gjennom norsk lov og Orange selv garanterer dette. Butikken bør sende deg noen rør slik at du selv kan teste. Be om 2 pre-amp (Ecc83?) og 2 power-amp (EL34?)) rør. Disse er enklere å returnere hvis det viser seg at det var ingenting galt med rørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.