Web Analytics
Jump to content

Does metal without distortion sound like surf music from hell?

OsamaFetLaden
 Share

Recommended Posts

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By WelhavenT
      En av de beste distortion pedalene på markedet. 
      https://amptweaker.com/tightmetal-jr/
      «Amptweaker is the brainchild of James Brown, the lead engineer on the Peavey 5150. With that heritage, you might be forgiven for having high expectations - and Amptweaker delivers. Compared with the original TightMetal, the Jr has a much better noise gate, lower noise floor and additional EQ options that allow it to take on some of the tonality of its FatMetal pedal. Convincing chug and powerful arpeggiated chords are easy to find with a Les Paul and a Jazzmaster. With the tight switch engaged, the pedal will even djent». 
      Kommer uten orginal eske! 

Forumrabatt: 800,- inkludert frakt (vanlig post). 
      Foretrekker Vipps. Holder til i Trondheim.

• By Bendik1
      Vurderer å kjøpe en av disse:
      Carl martin Plexitone
      Fulldrive II Mosfet.
      Noen som har erfaring med disse eller evt har andre anbefalinger? 
    • By Miss Buffoon
      Hei, vi et retroinspirert rockeband som holder til i Oslo med eget materiale. Vi er på jakt etter en dedikert, kreativ,rå el-gitarist som spiller rock, blues, twang, vreng og med litt skitten lyd, som ikke er redd for å spille fete soloer både i rolig og raskt tempo ,liker effekter , har sceneerfaring og som har tid til å være med å utvikle nye låter, men også spille gammelt materiale på konserter.
      "Gubbeblues" er ikke av interesse, og noen musikalske referanser er: Patti Smith, , Queens Of The Stoneage, The Kills, Nick Cave, The Doors, Ricochets, Led Zeppelin, PJ Harvey etc.
      Vi har vært en del av rockescenen en stund og er igang med låter til 3 album. 
      Ta gjerne kontakt på : charlotte_costar@hotmail.com for mere info om det virker som noe du kunne tenke deg eller PM her.
    • By Affen
      For et par år tilbake kjøpte jeg meg en Visual Sound Route 808 overdrive på impuls. Dette er blitt min absolutt favoritt overdrive.
      Når Evenstad hadde lagersalg, slo jeg til og kjøpte meg èn til. Det som forundret mehg var, på samme settinger låter den siste jeg kjøpte
      merkbart crispere og klarere enn den "gamle", ja, likte den enda bedre!  Flere som har opplevd dette? Snåle greier.
    • By andreas.espolin
      Jeg har spilt endel konserter på fender twin reverb, med fender american deluxe telecaster (N3 pickups)
      For å rocke dette litt opp bruker jeg en proco RAT. 
      Hva finnes av andre pedaler som gjør tilsvarende jobb? Jeg trenger en god varm vreng til et rock/metal lydbildet. 
      Jeg er ikke interessert i å høre twinReverb / singelcoil ikke fungerer til rocknroll osv. Det gjør det
      takker for svar!
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.