Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg bygger Jackson.


Anbefalte innlegg

Den 4.11.2016 at 19.34, Straymond skrev:

Flisespikkeri, men nei, du bygger ikke en Jackson. 

Jackson bygger Jackson. 

Mulig det. Hva heter gitarmodellen? Er det en Dinky eller tar jeg feil der? Jeg skal forresten kjøpe ny Jacksonstyle hals som blir riktig.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bodien skal selges. Den er ikke verdt å koste på så mye, og den er ikke 25,5 tommer. Da er jeg usikker på at jeg får riktig hals også. Da har jeg bare to prosjekter igjen som nå nesten er ferdige og så skal jeg starte med en ny Telecaster Deluxe med helt ny mahoneykropp i sunburst som jeg skal kjøpe ferdig. Det blir heretter et prosjekt av gangen. 

Men ja, jeg har det gøy og det er det viktigste.

Angånde spørsmålet om jeg bygger eller setter sammn en gitar så sier man ikke at man setter sammen legoklosser. Man sier at man bygger LEGO selv om de ikke støper klossene selv. For meg gjelder det samme for gitar.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, arneK skrev:

har lurt på denne betagnelsen på gitarer...hvorfor dette navnet, hva er så supert ved de, bedre enn en vanlig strat?

Ikke nødvendigvis bedre, men konseptet er dratt lengre enn en vanlig strat-type gitar. "Super" som i "supersized", med andre ord - Ikke nødvendigvis bedre, men mer!

Humbuckere gir mer volum og trøkk, Floyd Rose (e.l.) gir flere muligheter for divebombs og annen lek, smalere hals og større bånd gjør det lettere å spille fort, og glorete farger gjør dem mer scenevennlige i sjangere som gjerne foretrekker de tidligere nevnte punktene. 

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.