Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Scratchbygget Tele 72 Deluxe blir nå endelig til virkelighet


Anbefalte innlegg

Jeg legger ut et byggeprosjekt av en selvsnekret Tele 72 Deluxe. Jeg har snekret hele kroppen selv i kryssfiner, dvs scratchbygging. Det skulle opprinnelig bli en Tele hybrid men jeg skiftet mening. Kroppen har jeg snekret selv og som dere ser ved øverste pickuphull så måtte jeg utvide litt med hoggjern etter lakkering. Jeg brukte et 22mm fresboborr for hull til tele jackbrønn. Jeg hadde ingen template til å lage kroppen av. Jeg tegnet av en telekropp men blyant etter beste evne. (Byggeprosessen av selve kroppen står i denne tråden siden den opprinelig skule bli en Tele hybrid: https://forum.gitarnorge.no/topic/59215-treverk-som-skulle-kastes-blir-til-12-strengs-telecaster-hybrid/ )

Jeg har spraylakket den i gull men hvitt plekterbrett. Til å være lille meg så burde dette være akseptabelt.

Som dere ser av plekterbrettet så skal det originale Fender pickups inn. Den har KLUSON stol med 10,8mm spacing. Komlpett elektronikk kjøper jeg om ca 3 uker - Gibson vender og CTS pots og KLUSON jackchassie og greie kondensatorer.

 

IMG_0388.JPG

IMG_0384.JPG

IMG_0385.JPG

IMG_0389.JPG

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.