Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger bassforsterker!


Roger Wilco

Anbefalte innlegg

Jeg har innsett at jeg trenger en bassforsterker. Til vanlig spiller jeg gitar, så jeg har svært liten peiling på bassutstyr. Etter litt tankevirksomhet har jeg kommet frem til følgende kriterier:

  • må kunne spille høyt nok til små spillejobber
  • bør ikke veie altfor mye
  • pris rundt 5000,- 

Jeg har sett denne på finn: http://www.finn.no/80622285 Den er i henteavstand. Er den allright?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Peaveyen virker kul, men er visst kjent for å være blytung. Og så må man jo ha kabinett i tillegg, så den er nok ut. 

Fenderen virker jo til å være midt i blinken. Tror jeg satser på en slik. Da kan jeg jo også bare stikke innom Gitarhuset og hente.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du først er innom Gitarhuset ville jeg prøvd noen andre amper de har der opp mot Fenderen. Kunne jo tenkes du likte lyden av en av de andre bedre.

Var der selv for en stund siden og fant at jeg syns Hartke låt bedre en Fenderen jeg prøvde..  Men smak og behag etc.. :-)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, aeklette skrev:

TC Electronic får mye skryt...

 

Jeg har tittet litt på disse, ja. Låter bra, de! Dessverre blir det litt for mye penger om jeg skal ha kabinett også, og det må jeg jo nesten ha om det skal bli lyd...

med mindre denne er stor nok til små/mellomstore konsertlokaler:

http://www.finn.no/83533078

 

Endret av Roger Wilco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det ble bassamp på meg, ja. Kjøpte den TC Electronicen sammen med Blackstar med et 1x10 Jensen-element. Har spilt et par konserter med den nå, og den låter tight og fint. Med TonePrint-appen kan man legge på litt tube drive og gjøre et skikkelig rockemonster av den. Det var ingen problemer å fylle et lite lokale (Londskråga i Kristiansand, om noen kjenner stedet) med volum litt under halvveis. Spiller i band uten trommesett, så jeg har ikke så mye å konkurrere mot, men jeg tipper at med et 4x10 kabinett ville volum ikke vært noe problem.

Så beklager, HenningSB. Du får høre om han er villig til å selge deg kabinettet separat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har man alltids DI, og hvis PA er god nok så burde det holde. Trenger i utgangspunktet ikke en veldig høy amp, hvis man har god PA.

Jeg selv liker å ha mye lyd i ryggen, så jeg kjører stereo, to amper med to separate cabs. Skulle gjerne bare hatt et lite 2x10 til annet, men han vil dessverre ikke selge seperat han typen.. Jaja!

Bra du er fornøyd med TC, har sett litt på det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.