Web Analytics
Jump to content

Cream T custom scream magnetbytte?

Recommended Posts

Jeg har en les paul som i utgangspunktet låter litt bright. Jeg har hatt SD ap2 slash i dem, og da låte fint og ikke for bright. Jeg byttet ut disse med et sett Cream T custom  scream fordi jeg trengte ap2 i en anne gitar, og ville teste Cream T sette. Custom scream er rimelig hot i bridge, men relativt moderat i neck, min måler hhv 14,3 og 7,5, og har a5 magneter. Gitaren låter nå litt bright. Vurderer å bytte til a2 eller a3 magneter. Hva tror dere om det?

Vil ikke anbefale Alnico 2 til en så hot pickup som den i bridge. Hvis du får tak i det syns jeg Alnico 4 er «the best of both worlds» fra både Alnico 2 og 5. Rimelig flat EQ, og mer avrundet topp enn Alnico 5. Har Alnico 4 i pickupsa som står i både neck og bridge i SGen min, og det er noe eget med de! Skulle gjerne hatt det i P90ene mine også, men Alnico 5 låter såpass sjef der at det ikke er verdt å styre med :P

Edited by Alfi27
  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Similar Content

• By Pledrik
      Er mitt ansvar bevisst og lager en tråd på denne krembollen. Er da en evig sucker for LP Special i TV yellow, og har hatt et par stk tidligere. Hadde nå egentlig endelig bestemt meg for å prøve å finne en original en, og var for å teste en '59 for noen uker siden. Var en fryktelig fin sak, og spilte og låt bra. Sjappa hadde også akkurat fått inn en helt ny CS 1960 Special i aged utgave, og bestemte meg for å prøve å ta en objektiv sammenlikning. Kort fortalt så var det eneste feltet hvor gammer'n gruste ungdommen på mojo og muuuuligens halsprofil - på alle områder var CSene like bra eller bedre. Til og med på lyd, faktisk. I tillegg så hadde gamla et (forholdsvis vanlig for disse) lett brudd i halsfestet, og ettersom hun her da kostet halvparten av bestemor så ble det fornuften som seiret. Dæsken.
      Det som egentlig er mest spesielt her er hvor flinke gutta hos Gibson begynner å bli på ageing. Det var faktisk ikke helt enkelt å se forskjellen på ny og gammel ,og den føles ut som en gammel gitar. Spiller og låter også heeeeelt herlig. Love it. Specials er virkelig noe spesielt.

• By Soundmannen
      Heisann!
      Har en Gibson Les Paul VOS R8 som jeg vurderer å fjerne pickups coverne på. Noen som har prøvd? Vil lyden bli mer åpen og få mer topp?
    • By Ballis
      Hva synes folk om pickguard på Les Paul? Jeg er ikke no fan, men hva er egentlig mest populært her på forumet?
      Har du eller har du ikke pickguard på din(e) gitar(er)?
      mine er nakne

• By iblis
      Hei, 
      Jeg har en veldig pent brukt Gibson Les Paul Robot Guitar (Limited Edition 1st Production Run) som jeg kunne tenke meg å selge.
      Er det noen her som vet sånn ca verdi på en slik gitar i dag?

Takker for svar  
    • By Affen
      Mmmm, lukter godt gjør den og Takk til Skatteetaten for skattepenger i retur

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.