Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Collings 290, med Bigsby!


Kossoff

Anbefalte innlegg

Ti år etter at jeg fikk testet en Collings 290 første gang, etter uendelig, evig GAS, er den endelig i mitt eie! Hver gang den har vært på markedet har jeg telt på kronene, vurdert å selge alt jeg eier og har, tatt ekstravakter på jobb osv osv.. Men nå hadde jeg penger og det kom en for salg i byen - jeg bare slo til!

Så her er den, flankert av to gode travere!

 

DSC_0144.JPG

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle 290 jo :-)

Har hatt 2 stk 290, begge med bigsby (begge kjøpt brukt) - og må så at disse spiller / har bedre feel en de ordinære 290'ene, sannsynligvis pga annen vinkel på halsen (neck pocket'en er visst justert ift bigsby'en). Har også eid en CL og en I35LC, men den hvite 290'en er den eneste jeg savner litt. Feteste P90 gitaren jeg har eid - eller kommet over.

Grattis med ny gitar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden din, men jeg hadde selv en liten NGD i dag med en Collings 290 i TV Yellow. Har ikke fått testa skikkelig, men det virker å være en flott gitar. Savna Hamer Korina JR'en min jeg solgte for noen år siden (the one that got away), og hadde begynt så smått å se meg om etter noe lignende da denne dukka opp. Her er et mobilbilde i kveldslys sammen med storesøstera, og et nærbilde: 

IMG_2615.JPG

IMG_2617.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.9.2016 at 20.14, Bobby Peru skrev:

Min gamle 290 jo :-)

Har hatt 2 stk 290, begge med bigsby (begge kjøpt brukt) - og må så at disse spiller / har bedre feel en de ordinære 290'ene, sannsynligvis pga annen vinkel på halsen (neck pocket'en er visst justert ift bigsby'en). Har også eid en CL og en I35LC, men den hvite 290'en er den eneste jeg savner litt. Feteste P90 gitaren jeg har eid - eller kommet over.

Grattis med ny gitar!

Kult! Veldig fin den her, skjønner ikke hvorfor du solgte den. Desidert den beste gitaren jeg har eid, uansett type. 

Kjøpte jeg den av deg og eller? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.