Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny 4x10-oppsett, bruke gammelt eller kjøpe nytt kabinett?


OsamaFetLaden

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg fire Warehouse G10C-elementer fra vår mann på Stormoen, @djupnes, og tenkte å installere dem i Marshall 1965A-kabinettet jeg kjøpte av vår mann på havet, @Birk, men nå ser det ut som det kommer til å koste mer enn det smaker: Høyttalerne er for dype til å få plass inn bak bærehåndtakene som står montert veldig nært det øverste høyttalerparet. 

Siden det neppe er særlig med penger å få for originalelementene, uten kabinett, og det blir så mye arbeid med å bruke de nye i dette kabinettet lurer jeg på om ikke det lureste er å kjøpe et nytt, tomt 4x10 og selge 1965A-et, om ikke noen her har en knakende god idé for hvordan jeg kan fikse  dette med bærehåndtakene?

Er det noen som har anbefalinger ang. merke, modell, butikk, whatever, når det gjelder å kjøpe tomt 4x10"?

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, OsamaFetLaden skrev:

Tror de vil gå i stykker fort hvis man skjærer av bunnen på dem. 

Nå har jeg også greid å skru en (maskin)skru fast i det ene hyttalerfestet i baffelen, så nå begynner jeg å seriøst vurdere alternativ 3: Fyrstikk og tennvæske.

Nja. Kapp av bunnen, spor av bunnen på finér, fres spor med en Dremel, tec7, og jeg tror de holder lenge. Skulle de gå i stykker, kan man lage noe som fungerer med vannfast finér. Litt sort spraylakk, og det ser helt greit ut.
Når det er sagt, er jeg opptatt av å gjøre det beste ut av det man har. Alternativt kan du jo fjerne hele festet og blokke av hullet med en platebit. Blir jo litt vanskeligere å transportere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse håndtakene er jo enkle å fikse. Hvor mye er det de stikker ut for mye egentlig? Marker opp, kapp av det som er for mye, prøvemontere element for å sjekke at du har nok plass, plastsveis igjen håndtake med restene av det du fjernet og alt er som nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tekniske løsningene deres er nok hinsides både mine ferdigheter og verktøypark----jeg har knapt hammer og spiker, og vet bare forskjell på dem på en god dag. 

Det mest irriterende er at lommene man stikker handa ned i er mye dypere enn de hadd trengt å være, og jeg har store never. Lurer på hvorfor de har lagd dem i størrelse Sasquatch. 

Uansett, jeg kan alltids bare skru dem av og brenne dem mens jeg ler kaklende sprøtt. Det som verre er, akkurat nå, er den strippa skruen jeg ikke får ut. Det er fire skruehull, for hvert element, tilpassa maskinskruer. Borer jeg opp andre hull, og bruker istedet, blir skruene kun festa i fineren i baffelen, ikke i metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke en praktisk anlagt kompis å spørre til råds? :-)

både å få ut den knekte bolten og å tette/modde bærehåndtakene er jo egentlig helt overkommelig hvis man har verktøy til det :-)

Endret av tg1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.