Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

amp i 50wattsland


Gjest finnD

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg trenger en ny forsterker som er kraftigere enn de jeg har, for å kunne holde tritt med et HØYT- spillende band. I øvingslokalet har jeg hittil brukt en gammel 50 Watts Huges and Kettner som ikke lydmessig helt ideell, men som volummessig er midt i blinken. I heimen har jeg en Fender Princeton '68 RI og Mesa Boogie Mini Rectifier med to stk 112 kabinetter. Lyden og allsidigheten i Mesa' n synes jeg er helt topp og kunne godt tenke meg en forsterker i denne gata, men med reverb og på 50 Watt, det hadde ikke gjort noe med litt av den varme cleanlyden fra Princeton' en heller... Må elske pedaler!! I utgangspunktet er jeg skeptisk til komboer og ser først og fremst etter en topp. Prissjiktet? vel under 10 lapper.

Noen som er bevandret i 50Wattsland som har noen erfaringer/ tips å dele?

Endret av finnD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips! Jeg har sett på alle Mesa' ne på finn og må si at det frister litt med en Trem- O- Verb. Men må undersøke litt mer før jeg bestemmer meg... Noen som har testa Fender Bassbreaker 45 Head?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, beklagar reklame för eget utstyr som (kanske) är till salgs, men jag har en Carvin V3M topp och jag har sett att den jämförs med Mesa Mini Rec som du skriver att du är förnöjd med.. och den är på 50 watt, har reverb och är en topp.. plus att den har en del andra smarta features (bland annat att man kan välja rött eller blått ljus). Jag har aldrig testat Mesa MR så om det är en rättvis jämförelse eller inte kan jag inte uttala mig om men här jämförs de i alla fall.. med ljudklipp så kan du ju höra själv (länk nr 2 fokuserar på gain)

http://sixstringsamurai.co.nz/2012/05/15/clash-of-the-mini-titans-carvin-v3m-vs-mesa-mini-rectifier/ .

http://sixstringsamurai.co.nz/2012/05/19/episode-ii-revenge-of-the-lunchboxes/

Tror kanske att jag ska sälja den eftersom det lutar åt övergång till Atomic Amlifire här i gården, men uansett om jag ska sälja eller inte så kanske den kan vara värd att checka ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sjekk ut Marshall JVM. Det verste som skjer, er at du liker den og at du får en svært allsidig amp til meget billig peng. Jeg solgte min 50W versjon til 4500 hvis jeg husker riktig. Angrer så jævlig, men jeg hadde ikke spilt i band på mange år og den ble da overflødig. Den er ganske transparent i lyden og gjerne ikke like hissig som ENGL og Orange som jeg også har eid. Men dette var også noen av egenskapene som jeg fantisk likte med ampen :)

Litt mer moderne i lyden enn JCM800 2203/4 men mer hissig enn f.eks Vintage Modern. Veldig fin cleanlyd.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skulle dukke opp en Mesa MK III på bruktmarkedet til en god pris så kan den anbefales, de er svært allsidige. Eg kjøpte for litt siden en MK III (no/black stripe) i meget god stand for 6000kr!! Eg trur dei pleier ligge på rundt 7-8k på en god dag. Det er kanskje ikkje verden beste amp hvis du trenger meir enn 1 kanal, da de 3 kanalene deler EQ, men hver for seg er kanalene legendarisk fine ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.