Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hybridforsterkere


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver å ser på ny forsterker og kom over en Marshall MF(mode four) Half Stack å så at den var en hybridforsterker.

Jeg bare lurte på om det er noen forskjell på hybrid og vanlige rør-forsterkere? Evt. ja, hva er fordeler/ulemper ved hybrid.

PS: Er det noen som har prøvd forsterkeren ellr eiger en som vil gi tilbakemelding hadde jeg blitt glad.

Her er link til forsterkeren:

http://www.sound1.no/index.html?content_fr...r+odukt_ID=1211

:roll: :D:wink::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG synes at denne forsterkeren er ubrukeli til alt.. Fæl vreng og fæl clean. Det er nesten så jeg ikke klarer og beskrive lyden! Vet ikke hvordan jeg skal få forklart den, sikkert mange andre som kan komme med meninger.. Men du sier ikke hva du spiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Marshall mode four, eid en marshall Valvestate VS100H, testet de nyere AVT2000 samt eid en Laney TF300 (alle nevnt er hybrid). Det blir som med lettbrus: man merker det mangler noe. Og når man snakker så dyr forsterker som mode four i utgangspunktet, så mener jeg at du vil gjøre deg selv en enorm tjeneste ved å kjøpe en ekte rørforsterker i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bare lurte på om det er noen forskjell på hybrid og vanlige rør-forsterkere?

Rør i preamp og transistor i sluttrinnet.

Har testa Mode 4 såvidt og klarte ikkje få noko vettug ut av den, men det er snakk om ca 15 min så eg skrudde meg ikkje akkurat i hjel. Støttar Deformed i det at dersom ein skal blåsa vekk eit femsifra beløp på amp er det ekte vare (les: full røramp) som gjeld. Finns mange kremampar til rundt 10 k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LEttbrus er godt!! :P

Men hybrid-amper er bare tull..

Det var noen amper på 80/90-tallet som var omvendt hybrid avd et vi har idag, transistor i preamp-trinnet og ekte utgangsrør, DET funka ganske bra.

Men å ha ETT 12AX7 preamprør som man lar lyden passere gjennom før en transistor-sluttforsterker er bare tull..

Ikke la deg lure av hybrid-amper.. Er bare transistor-forsterere med ETT preamp-rør lurt inn et sted.. Og det er utgangsrøra som er viktige i en rør-amp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt kommer til alt er det bare du som vet om du liker lyden. :) Tech 21 Trademark ampene er ikke rør, og de låter knall - synes jeg. Jeg har opplevd flere gode "ikke-rør" amper enn med rør. Og vil påstå at det finnes krem blant alle typer amper. Hank Marvin er delvis kjent for sin lyd, med transeamp.

Hver til sitt, ingen fasitsvar, selv om mange er misfornøyd med hybrider. Jeg liker de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hybridforsterkere låter helt for jevli. Men det er noen gode ute der å går. Har Modefour selv og må si den er veldig undervurdert etter min mening. du må stille en del før du får god lyd, men når du får god lyd så låter d veldig bra. Hvis modefouren skal låte bra så må du skru opp en del. Forsterkeren anbefales ikke til hjemmeøving!

Har også en Marshall JCM 800. den låter enda bedre (fordi det er en rørforsterker). Vrengen er helt utrolig.. men cleanen er helt forferdelig!!!

Modefouren har konge clean!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen amper på 80/90-tallet som var omvendt hybrid avd et vi har idag, transistor i preamp-trinnet og ekte utgangsrør, DET funka ganske bra.

Vox Valvestronix ampene har et 12AX7 pre-amp rør i slutt-trinnet, låter fett.

Jeg lånte en AD120VT for en stund siden.. De røra som sitter i forsterker-trinnet der er bare juks og fanteri.. Det er like mye en transistør-forsterker som radioen i bilen min...

Det heter markedsførings-triks...

Jeg A/B testa litt med Engl-rør ampen min som bare er 50W (imot Vox'ens 120W) og den spilte bedre/høyere/renere/dirtyere på alle måter..

De røra i Vox'en tror jeg ikke var på engang.. Jeg kan tydelig se alle røra i Engl'en min lyse når de er på, men så ingen antydning til lys i 12AX7 røra som satt I Valvetronixen (De sitter synlig på undersiden inni ved høyttaleren)..

Det har blitt en trend å slenge et 12AX7 rør inn i hva som helst om dagen (Modelerings-amper, effekter, synther osv) og kalle det før rør-basert.. Det er bare tull.. Markedsførings-triks.. Vær litt kresne folkens.. Bare fordi noen sier det faktisk sitter et rør i noe så betyr det ikke at det er av betydning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: mye bedre å handle noe som er gjennomsyret transistor enn noe juks. De er ofte billigere. Kikk på randall - RH100/200 toppene spiller ballene (hvis den har noen) av mode fouren, og fåes for 5000 og 7000kr. Skal du først ut med rundt 10 høvdinger kommer du ikke utenom ENGL på metallsiden, eller marshall JCM hvis du liker bedre klassisk rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.