Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forumet over på https


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Jeg skulle vel kanskje ha presisert at trådene ikke skal fjernes, men bare stenges, og så fortsetter man i nye tråder. Derfor kan man lese gamle tråder i tiden framover, også.

Diskusjon.no har for eksempel en rutine på å stenge tråder som er over et visst antall poster. Jeg tenker at dette i første rekke er aktuelt for tråder av typen "Dagens gladsak" og lignende tråder, ikke tråder i for eksempel DIY, som er der som nyttig informasjon, selv om det er få eller ingen nye innlegg i tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ebbe skrev:

Senest i går leste jeg med stor glede en tråd fra '07. Bildene var forsvunnet dog.

Benytt gjerne rapporteringsknappen om du finner poster som ikke har bilder - kanskje vi kan se om bildene ligger et sted enda. I forbindelse med de forskjellige oppgraderingene har jeg forsøkt å berge lenkene som lå til bilder til gamle media.gitarnorge.no osv, og det er tegn som tyder på at det av og til skjer noe mystisk med bildelenkene i forbindelse med oppgraderingene. Ønsker for øvrig mest mulig bilder lagret på forumet.

4 timer siden, CastorFiber skrev:

Hva med å avslutte de gamle trådene som inneholder tusenvis av poster?

Jeg vet det gjøres på andre fora. Vi kan stenge trådene, og lage eksempelvis "Dagens gladsak II". Da får vi startet på ny frisk.

Vi kan se dette litt an. Jeg trodde det var slik at når en "usikker" lenke i en tråd var borte fra den siden - så ble siden sikker igjen,, 

I phpBB kan man splitte en tråd midt i - og den funksjonen savner jeg ofte. For om man starter en ny tråd vil alle medlemmene miste varsler ved svar osv,,,

Jeg har ellers ikke så sterke meningen om dette men jeg liker ikke ordet Nekroposting - for poster fra tidlige tider kan være like aktuelle i dag, og svar og spørsmål i slike tråder kan være spennende i seg selv. Det er altså ingen grunn til automatisk stenging.

 

.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info,
For veldig lenge siden var det et medlem som hadde en billedtjeneste som het noe med sportsfiske.xx Jeg og flere andre lagret bilder der. Det er flere år siden de bildene forsvant,
og brukeren er ikke lenger aktiv. Det er i hvert fall grunnen til at en del av mine gamle tråder mangler bilder.
Jeg har sikkert bildene i mitt arkiv, men synes det er liten grunn til å lete fram de og legge inn nye lenker.

Jeg har heller ikke noe brennende ønske om å stenge tråder og lage nye. Jeg vet de har denne praksisen på diskusjon.no, hvorfor de gjør det aner jeg ikke, og så for meg at det kunne være en mulig løsning for å få så få "varseltrekanter" som mulig på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CastorFiber skrev:

For veldig lenge siden var det et medlem som hadde en billedtjeneste som het noe med sportsfiske.xx Jeg og flere andre lagret bilder der. Det er flere år siden de bildene forsvant,

Den saken kjenner jeg godt til. Han typen der betalte aldri regningene sine og domenet ble stjålet fra han. Veldig useriøst egentlig - spesielt når man tenker på hvilket ansvar man påtar seg når man åpner en slik tjeneste. Etter bl.a. den saken er jeg overbevist om at forumet er beste stedet for lagring :)

Men alle bildene som var lastet opp til hans tjeneste finnes fortsatt - slik at vi kan endre bildelenkene til ny URL...  fiskevatn.no mener jeg det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CastorFiber skrev:

Til info,
For veldig lenge siden var det et medlem som hadde en billedtjeneste som het noe med sportsfiske.xx Jeg og flere andre lagret bilder der. Det er flere år siden de bildene forsvant,
og brukeren er ikke lenger aktiv. Det er i hvert fall grunnen til at en del av mine gamle tråder mangler bilder.
Jeg har sikkert bildene i mitt arkiv, men synes det er liten grunn til å lete fram de og legge inn nye lenker.

Jeg har heller ikke noe brennende ønske om å stenge tråder og lage nye. Jeg vet de har denne praksisen på diskusjon.no, hvorfor de gjør det aner jeg ikke, og så for meg at det kunne være en mulig løsning for å få så få "varseltrekanter" som mulig på sikt.

Ser ut til at bildene fremdeles finnes, og dukker opp hvis du bytter ut "sportsfiske.nu" med "fiskevatn.no" i disse linkene. 

Edit: litt sent ute ser jeg ?

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kjell Iver skrev:

Den saken kjenner jeg godt til. Han typen der betalte aldri regningene sine og domenet ble stjålet fra han. Veldig useriøst egentlig - spesielt når man tenker på hvilket ansvar man påtar seg når man åpner en slik tjeneste. Etter bl.a. den saken er jeg overbevist om at forumet er beste stedet for lagring :)

Men alle bildene som var lastet opp til hans tjeneste finnes fortsatt - slik at vi kan endre bildelenkene til ny URL...  fiskevatn.no mener jeg det er..

Nå fikk jeg litt sånn dårlig smak i munnen her. Jeg kjenner ikke "han typen" veldig godt, men har handlet med han, truffet han, og synes det er direkte ufint at du henger han ut på denne måten. Det har han ikke fortjent. Slik jeg kjenner vedkommende, er han engasjert, rakrygget og snill. Dessuten var han et hyggelig, dyktig forummedlem som oppførte seg på en måte som ikke medførte at han måtte modereres. Folkeskikk.
Når man benytter seg av en gratis tjeneste fra en engasjert student kan man ikke forvente at den varer "evig".

Dumt at tjenesten forsvant, men ikke uventet.
Fint at bildene er intakte. Det sier kanskje noe om at "han typen" kanskje har hatt bedre intensjoner enn det han har fått til i praksis.

Edit- jeg trodde jeg postet i moderatorforumet. Det gjorde vi ikke.

Endret av CastorFiber
La til litt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han tilbydde en tjeneste og får ansvaret for hundretusenvis av bilder bør et minimum være at han betaler domeneavgiften. Det finnes det ingen unnskyldning for.

Sikkert en hyggelig kar - men det var ikke det det handlet om. Enten betaler man eller så betaler man ikke for seg, og når han ikke betalte den hundrelappen fikk det store konsekvenser og ødelagte poster og jobb/innhold på en masse nettsteder.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.