Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Denne har jeg hatt i hus et par måneder, men nå er den blitt såpass bra at jeg lager en NGD-tråd.

IMG_0099.JPG

Sigma er/var C.F.Martins billigmerke, og de elektriske modellene ble produsert av Tokai. Denne her er fra 1977 ut fra datokoden på Maxon-pickupene. Solid konstruksjon, hel ved med finer i toppen, limt hals og ellers ganske så grei utførelse. Og ikke minst veldig god å spille på.

Den er i relativt god stand, men trengte noe TLC, så jeg har slipt bånd, laget ny nut og byttet bryter og en volumpot. I neck har den fått en gammel DiMarzio PAF (en av mine favoritter). Jeg tok elektronikkjobben og intonasjonen i dag, så nå er den klar for gig på lørdag :) 

• Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er en ganske artig sak. Selv om den ikke er på nivå med de beste japanske kopiene holder den godt mål. Jeg syns den er så god å spille på at jeg kan spandere et par timers arbeid og noen få kroner på den :) 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en Maxon, den originale neck-pickupen ser helt lik ut. Har lest mye bra ting om dem, ligger på rundt 8K og skal være good stuff. Mulig jeg setter tilbake neckpickupen en gang for å teste mer, Dimarzioen er der mest fordi jeg vet hva jeg får :)

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Siste aktive tråder

• Laney/marshall gjør nok jobben ja. Ser at noen hyller orange cr120h som en veldig god, billig solid state forsterker, så den kan være verdt å ta en titt på.  Ang delay så har jeg ikke noen formening, da jeg sjelden bruker det selv. Mener dog at ingen rig, nesten uansett sjanger er komplett uten en small stone phaser i front 😎🤘🏻
    • Takker for svar @Endt  Kort og godt, en pent brukt Laney eller Marshall burde gjøre jobben med andre ord (pluss ett bra kabinett). Ser for meg å bruke en kombo av pedaler og amp for å få vreng. Har en KMA Fuzzly Bear liggende som går fra distortion til full welcro fuzz, så tenker prøve den inn i en litt kranka amp. Har også tenkt litt på en type RAT pedal (eventuelt så synes jeg KMA wurm virker litt spennede - HM2 inspirert pedal). Hva tenker du om delay? Har erfart at analog og tape echo blir veldig mørke med mye distortion, så kanskje en rein digital er greia for å ikke drukne i mix? 
    • Det med at du "må ha" en sunn, vintage or120/matamp er bare fjas. Ja det er bra amper, men som mye annet, er legendarisk pga folkene som har brukt dem, og du risikerer bare å høres ut som alle andre Skal ha distortion ifra amp, eller bare pedaler? Combo kan sikkert gå, men stoner "greia" er vel at ting skal pushe mye luft og lyd, og gjør seg bedre med et eller flere kabinett. Ville sett etter en røramp, du kan få tak i fks en laney gh50/100l til en billig penge. Regner med @el_roffo har noen gamle triks
    • Ser ut som jeg kommer til å havne innen stoner segmentet fremover da jeg driver å starter nytt band. Det blir nytt øvingslokale, og jeg har plan om å bygge meg en egen rigg for dette lokalet da jeg ikke gidder frakte amp mellom. Jeg er ikke stinn av gryn, så jeg er ute etter tips på utstyr som er egnet til en OK pris. Jeg har tråla diver å tråler en del nettsteder etter tips på bla amp, og jeg kan ikke helt forstå hvorfor en "må" ha en Matamp GT120 eller en Verelleian meatsmoke til hinsides summer for å få "riktig" lyd. Er det noe jeg ikke har forstått som er viktig på amp til denne type musikk, eller er det mest bare en greie? Oppfatter det litt dithen at combo er utelukket og at det er topp/cab som gjelder, og skjønner ikke helt hvorfor? Årsaken til at jeg spør er at jeg spør er at jeg har mest erfaring med å skru tight heavy metal lyd, og har alltid unngått det litt grumsete lydbildet som er typisk for stoner, så jeg vil unngå å investere i en amp som i ettertid skulle vise seg å være "feil" i en slik setting. Ser for meg et enkelt pedalbrett med tuner>fuzz/distortion>modulasjon(univibe?)>Delay. Har folket noen anbefalinger?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.