Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pop-up reklame


börd

Anbefalte innlegg

Har prøvd som en galning å få oppleve dette problemet. Til slutt fikk jeg det til også, jippi! Selv brukte jeg Firefox i Android.

Her er siden jeg ble sendt videre til etter å ha åpnet forum.gitarnorge.no:

h t tp :// reward . com -iphone. us /

Lenka over har jeg gjort uklikkbar ved å sette inn mellomrom her og der slik at ikke folk klikker på den ved et uhell.

Personlig tror jeg noen har "hacket" et eller flere ads-nettverk og lagt til dette irriterende javascriptet. Men utelukker ikke malware på selve telefonen til folk (lite trolig), routere som er hacket (lite trolig hvis ikke alle oss som har opplevd det bruker samme routermodell), ukjente sikkerhetsfeil i mobile nettlesere, eller webservere som er hacket (ikke helt usannsynlig).

Om jeg var admin hadde jeg midlertidig tatt vekk Google Ads for å se om det løser problemet. Deretter andre moduler i forumet som bruker eksterne tjenester. Ville også sett i katalogen uploads om det er noe muffens der (klassisk måte å cracke forum på). Forumet bør også gå over til https (https://letsencrypt.org/).

Happy hunting!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, blaamann skrev:

Har prøvd som en galning å få oppleve dette problemet. Til slutt fikk jeg det til også, jippi! Selv brukte jeg Firefox i Android.

Brukte du forumet som gjest eller som medlem? Slettet du buffer? Ingen mistenkelige app'er?

Hundesonen hadde samme problemet i sommer http://hundesonen.no/topic/82046-er-sonen-hacket-eller-noe/ og det løste seg ved at brukerne slettet  cache og informasjonskapsler på telefonen hver gang det kommer opp.

Jeg skal ta forumet over på SSL i kveld - jeg har et SSL sertifikat som jeg ikke benytter. Da vil trafikken bli kryptert og adressen til forumet blir https

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har opplevd dette (mobil, android, både med chorme og firefox nettleser), måtte jeg slette cache og alt nettleser data for å i det hele tatt å komme videre. Det funker jo greit nok, men blir litt slitsomt i lengden... Kjørte fult søk med AVG på telefonen etter hver gang uten at den fant noe skummelt. Og nå når jeg ser at andre har samme problemet, kan jeg si med sikkerhet at det kun gjelder gitarnorge og ingen andre sider, og jeg er rimelig sikker på at jeg var logget inn da det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kjell Iver skrev:

Brukte du forumet som gjest eller som medlem? Slettet du buffer? Ingen mistenkelige app'er?

Jeg brukte ikke forumet. Gikk bare til hovedsiden gjennom å skrive adressen inn i adresselinja. Deretter etter ca 2 sek ble jeg redirekta til denne spamsiden med en alert som tok fokus og som hadde noen exit/close håndterer som gjorde det litt vanskelig å stenge av eller forlate siden. Det skjedde bare en gang, og det gjentar seg ikke nå etter 5-6 forsøk.  Ser at noen spekulerer i at det har noe med Pokemon Go å gjøre siden disse dukker opp på flere sider etter at mange har installert Pokemon Go, men jeg har ikke Pokemon Go på min telefon. Har få apps, og det er sjelden jeg installerer noen. Ingen nye siste 2 mnd.

Tenkte kanskje en kunne testet om det var Google Ads som forårsaket dette, men vanskelig å teste når det ikke gjentar seg (jeg kunne jo testet med en adblocker av og på).

 

Edit: Jeg har ingen problemer med å bruke nettleseren eller forumet nå selv uten å ha slette cookies, mellombuffer osv

Endret av blaamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.