Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Quartersawn hals på en partsocaster ?


Anbefalte innlegg

Har en partsocaster som forrige eier kun hadde på veggen til pynt  .

Han visste null om den .

Jeg la merke til baksiden av halsen lignet treverket på en dyr USA San Simas Jackson  i treverket .

Har ikke tatt meg tid til å  skru av halsen da den egentlig bare skal selges unna billig , men det vekket litt mer oppmerksomhet . Gitaren veier 4kg , så er ikke noen lettvekter heller.

Halsen er uten merking , så er muligens  blitt byttet en gang .

Den låter ok og pickups måler ca 5.95 ohm alle . Kroppen er pen lyseblå metallic .

Fender link med bilde av en quartersawn hals :

http://www2.fender.com/experience/tech-talk/quartersawn-necks/

 

DSCN9767.JPG

DSCN9768.JPG

DSCN9769.JPG

DSCN9712.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QS er ikke nødvendigvis noe kvalitetstrekk. Alt handler om spillbarhet her og nå, dvs preferanser på radius, gripebrettmateriale, type bånd, båndarbeid, hvordan trussroden virker etc etc. QS skal etter sigende være mer stabilt enn flatsawn, random sawn og sånn, men det er ikke min erfaring.

Alle halser trenger TLC, spesielt i dette landet vi lever i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok mest å gjøre med at fabrikken får inn treverk som er saget på alle mulige måter og bruker alt. Jeg har en "Rockwood by Hohner" Strat her med QS lønnehals, men kan ikke påstå at det er en kvalitetsgitar. QS er i teorien sterkere enn flatsawn, men markedsføring har nok hatt mest å si for at alle "må" ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.