Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stativ for flere gitarer, evt. løsning på vegg...?


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Driver å ser på muligheter for stativ eller oppheng på vegg for flere gitarer. Litt usikker på hvilken løsning jeg skal velge.. Ønsker å ha plass til en 12-14 gitarer her. 

På vegg må jeg ha de hengt 90ish grader på veggen, har sett litt på de Hercules-armene som kan snus 180 grader. Synes dog ikke de virker så solide.. Så blir det jo en ganske god vekt på veggen, totalt sett..

Har tidliger brukt de K&M veggfestene, og synes de fungerer fint, men tar for mye plass på veggene om alle gitarene skal henge flatt på vegg.

Et alternativ kan også være et gulvstativ, samt noen på vegg over. Her finnes det jo masse alternativer, alt fra Rockline til rundt 500,- til Fender kasser til 4000,-, samt ymse customløsninger. Nå er jeg interessert i å gjøre det så billig som mulig, men er skeptisk til de billige stativene.. Er det gode nok? Hvor langt fra vegg må et slikt rack stå for at gitarene skal stå fritt? 

Plass er temaet, det er ønskelig at ting tar minst mulig plass. Helst nitrovennlige løsninger også, da majoriteten av gitarene er Gibson.

Tips og erfaringer mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du får skrudd samtlige fester i stenderverket ville jeg ikke vært bekymret for vekt. Vanlige overskap på kjøkken som  er fulle av bestikk/kopper/glass og kjøkkenutstyr veier mye mer enn gitarene dine - og de detter ikke ned hvis de er ordentlig festet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sett litt på de Hercules rackene, skal vel gå an å få opp til 10 gitarer i de, så en 8-9 skulle vel være innafor. 

Å henge i stenderverket skulle forsåvidt være kurant nok, må da legge en lekt på tvers først, så festes i stendere, så henge gitaropphengene på den isåfall. Tenkte å ha de ganske tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha noe som står på gulvet ville jeg gått for industristandarden med en gang, Ultracase.

Har 4 og 6 gitarers utgavene. 

Hatt noen av de rimeligere versjonene før og de falt fra hverandre når jeg hadde de med ut.

Skal de bare stå stille kan de sikkert funke men jeg tror på å kjøpe kvalitet med en gang.

Står mye tryggere i disse og, gitarene kan ikke falle ut.

image_zpsrygzva1x.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du på jakt etter noe billige greier så bestilte jeg et sånn et i går:
http://www.gitarhuset.no/produkter/rekvisita/stativer/rockline/rockline-gs-028-7-gitarstativ-for-7-gitarer-gs028-7-p0000006790
30% på det nå.
Jeg er litt i samme situasjon som deg, har nettopp flyttet musikkutstyret i ett nytt oppussa rom i huset,
og trenger å ha gitarene på rekke, og vil helst ikke skru noe i veggen.
Vet ikke om dette funker, er litt bekymra for hvor langt fra veggen det må stå.
Men siden det koster så lite så er det ikke store tapet.
Har stort sett bare Gibson og Fender, men har ikke merka noe reaksjon på lakken med andre stativer, håper det ikke blir noe problem med dette heller.

Endret av Evil_Caprino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Slashaxl skrev:

Det der ser kurant ut ja. Virker som det fungrer ganske så bra også. Skal sjekke det litt nærmere. Sikkert mulig å få en 6-7 gitarer på en slik :)

Ja ellers så kan du jo bare kjøpe to pakker. Ta en kikk i katalogen til String Swing så er det utrolig mange muligheter. Gitarist.no solgte disse før men ser de er vekk fra nettbutikken nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Debris Ja, har sett de der, men blir i overkant av hva jeg gidder å koste på det. Skal bare stå hjemme. Helst vil jeg unngår å sette noe på gulvet, men mulig det blir en rekke på gulv og en på vegg. Hadde vært greiest å ha de alle på vegg, lettere å holde et rent og ryddig rom :)

@Evil_Caprino Så det tilbudet ja. Gi gjerne en tilbakemeld. når du har mottatt og testa, i tilfeller jeg ender med et gulvstativ.

@siimen Har veldig trua på de det. Vært enkelt fra norge forsåvidt, men ser de ikke har. Kan jo høre med de om de fortsatt får tak i, og til hvilken pris. Så får man se om det er mer lønnsomt enn ebay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var priset til 1495 for en "pakke" med ett veggfeste og 5-6 gitarknagger. De selger jo fortsatt String Swing så de får sikkert tak i de. Er vel på området til gratis frakt i Norge også.

Edit: Fortsatt billigere fra ebay gjennom denne her hvertfall: http://www.ebay.com/itm/String-Swing-5-Instrument-Hanger-System-SW5RL-S-K-USA-Made-/251657436187?hash=item3a97f3bc1b:g:VCgAAOSwfcVUJCjf

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.