Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tele Deluxe lages


Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å holde på det lenger. Nå har jeg kjøpt kropp, plekterbrett og stol har jeg, så om 3-6 dager kommer dette for det er innenlands. Jeg kjøpte en uferdig normal telebody og skal gjøre den om til en Deluxe med fresen på min Dremel. Deluxe plekterbrett kommer om noen få dager det også. Jeg bestilte det også innenlands nytt og jeg skal ha originale Fender pickups i stedet for normal humbucker størrelse. (Plekterbrettet har Fender pickup hull) Den må bli helt lik en Deluxe. Hvis ikke kan jeg ikke kalle den Tele Deluxe. Jeg begynner med arbeidet fårhåpentligvis i slutten av denne uken. Det blir mye morsomt arbeid. Den skal få grå finish. Plekterbrettet som jeg har kjøpt er sort. Det er ikke mange dager til det kommer fotoer.

Jeg skal MALE den med rulle denne gangen - grå. Så sprayer jeg klarlakk over

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dobbeltposting men jeg fant ut noe i kveld som gjør stor endring i planene om hvordan jeg skal gjøre tingene. Dette er viktig info.

Jeg fant den gitaren på bildet nå i kveld og jeg trodde at Telecaster Deluxe bare fantes i Fender USA utgave. Men så viste det seg at den finnes jo i Squire innenfor mitt prisleie Planen er endret en del men det blir fortsatt samme gitar. Nå får jeg noen deler i posten om noen dager og da skal jeg begynne å bygge opp et proft Deluxe plekterbrett proppet med bare med USA deler og når det er ferdig koblet så kjøper jeg den gitaren på bildet og bytter ut det originale Squire brettet med det flotte Fender USA plekterbrettet som jeg skal bygge opp. Jeg skal bare bruke skjermede kabler. Denne tråden vil derfor fra nå av dreie seg mest om elektronikk for Tele Deluxe. 

Hvis jeg kjøper en ferdig gitar og bytter ut alt det elektriske men ikke gjør noe med oppsettet så får jeg jo en kjempegitar. Det blir MYE dyrere å bygge en selv og Squire Tele Deluxe plekterbrett ligger på helt opp til 130 dollar på e-bay så da får jeg igjen litt penger nor jeg selger det. Da får jeg en gitar som spiller fletta av alt det andre som jeg har og skikkelige saker laget på fabrikk for jeg gjør ikke noe med oppsettet. 

At Tele Deluxe fantes til under 10000kr visste jeg ikke før i kveld og derfor er planen endret litt nå. Det er ikke jeg som ombestemmer meg hele tiden. Hadde jeg visst dette på forhånd at den fantes til ca 330 euro...

 

Dere kommer til å se hvordan jeg at jeg lager fin finish på gitarbodien som jeg får i denne tråden også. Det blir litt bygging av den også i denne tråden. Så det blir litt bygging av body så følg med. Jeg får jo en body i posten. Normal Telebody.

 

 

_B-Stock__Squier_Vintage_Modified_Telec__Del__Olymp__White_M_kopen____Bax-shop.jpg

body_Tele_model__basswood__unfinished_-_tonefactory_nl.jpg

Så sant jeg ikke skifter mening (for jeg er byggenarkoman) så blir dette tråden også en byggtråd om en standard telecaster.

For jeg venter også på denne. Hvis jeg klarer å holde meg selv i skinnet og ikke frese denne så blir det normal Telecaster etterhvert.

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MartheyG skrev:

Selv om den kommer rett fra fabrikk så trenger den trolig et oppsett uansett. 

Ok. Du sier det ja. Da blir det som planlagt likevel og jeg freser til en Tele Deluxe likevel. Jeg trodde det  over var en smart løsning, men da så..

Denne får jeg om noen dager og da begynner jeg å frese. Det er Basewood. Ser den bra ut?

body_Tele_model__basswood__unfinished_-_tonefactory_nl.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at pickupene i en tele deluxe ikke er vanlige humbuckere,  med wide range humbuckere, så du kan ikke sette de i et plekterbrett for humbuckere, og omvendt. Altså humbuckere passer ikke i et standard tele deluxe plekterbrett. 

Mange meninger om oppsett. Jeg har sett alle byggene dine og videoene dine. Drit i oppsett utover det du får til selv. Eventuelt kjøp en slik Squier i butikk, så får du butikken til å sette den opp gratis. 

Endret av space
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.