Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

epiphone les paul joe perry boneyard


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dritlyst på den en stund!

Jeg så den så vidt på vedvik i sandefjord, testa den ikke, men tok den opp og så litt på den.

Den virka litt "jalla" Finishen var liksom ikke så kul alikevel, og halsen/kroppen hadde plastikkfølelse...rart. Custom LP'n til epiphone virker jo egentlig ganske bra, og den er billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gitaren har Gibson Burstbucker pickup's, de samme som blir brukt i Les Paul Standard som koster 20 000 kr. Virker som ett veldig bra kjøp...

Sannsynligvis er det kopier av Burstbuckern. "Designed in USA" som de så fint sier. Uansett så er det ikke pickupene som skaper en gitar. Putter du EMG'er i en BC Rich til 2000 kroner så låter du ikke som Hetfield, liksom.

Uansett er det jo 10 000 kroner ekstra for Gibson på hodet for tiden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

testet denne sist jeg var innom i musikk sjappa her i byen faktisk.. den føles skikkelig plastikk, og var absolutt ikke noe god og spille på i det hele tatt... testet den ikke med amp, men ser ikke for meg at den lyder spesielt bra.. treet virket nesten hult, og gitaren var utrolig lett i forhold til en gibson f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kommer jo av at "alle" Epi gitar er lagd av panne kaker med tre. En dunge biter som er smekka i sammen, og de har fest ut mest mulig for å gjøre det billigst mulig( Noe de gjemmer bak at Joe Perrys Les Paul Sign fra et par år tilbake hadde tonekamre) 90 % av de epi gitarer jeg har testa har vært SKRAP/PLASTIKK . Billig elektronikk & kjipe pickups. Skal personlig inrømme at Burstbuckerne er J%/##¤ gode pickups, og at tilbudet var bra så hvorfor ikke slå til. Bare burstbuckerne i "løsvekt" koster 3000(+/- ?)

Men skal du kjøpe en gitar bør du teste den først. Det å "kjøpe" gitarer på postordre er bestandig litt gambling, med mindre du har bytte ordninger etc etc

Og sjappa som selger deg fjøla vet hva de driver med (Marios har peil & ultra god service.....)

Ble mye frem og tilbake her :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.