Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe bass


saurusq

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer på om det er noen som har noen tips å komme med da jeg har tenkt til å kjøpe en bass. Har spilt gitar i flere år, og vil ha en enkel og rimelig bass som ikke vil bli brukt veldig mye, mest til litt innspilling (for moroskyld). Har ikke mye erfaring med bass, så vet ikke helt hvor jeg skal starte, men noe helt greit og rimelig. Også åpen for å kjøpe brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Truckstop. Godt fornøyd med min Squire Classic Vibe Jazz, særlig etter at jeg satte inn push pull bryter/pot for å kunne seriekoble pickupene og få tilnærmet P-bass lyd i den også :-)
Har også Ibanez Soundgear 500 som er helt fin, samt en Epiphone Jack Casady signatur model som seiler opp som en favoritt. Litt dyrere denne, men artig med semiakustisk da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, IvarNy skrev:

Enig med Truckstop. Godt fornøyd med min Squire Classic Vibe Jazz, særlig etter at jeg satte inn push pull bryter/pot for å kunne seriekoble pickupene og få tilnærmet P-bass lyd i den også :-)
Har også Ibanez Soundgear 500 som er helt fin, samt en Epiphone Jack Casady signatur model som seiler opp som en favoritt. Litt dyrere denne, men artig med semiakustisk da.

Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvordan koblet du den bryteren ? Holder på med en Jazz nå, og dette hørtes morsomt ut. 

Ellers er jeg helt enig i de foran her. Squire har mye bra. Ibanez har også mye bra til en grei penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis trådstarter ikke har kjøpt seg bass, vil jeg anbefale Sire Marcus Miller V7 (Jazz bass)! Helt fantastisk bass til prisen, aktiv (18v) elektronikk, tre bånds eq, nut i bein osv. Anbefales, har kjøpt meg en firestrenger nå etter et år med femstrenger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Den 4.9.2016 at 15.16, Alfi27 skrev:

Hvis trådstarter ikke har kjøpt seg bass, vil jeg anbefale Sire Marcus Miller V7 (Jazz bass)! Helt fantastisk bass til prisen, aktiv (18v) elektronikk, tre bånds eq, nut i bein osv. Anbefales, har kjøpt meg en firestrenger nå etter et år med femstrenger :) 

Hvorfor gikk du fra 5 til 4? Du brukte aldri den dypeste strengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det har egentlig mest med at jeg ikke spiller så mye metal lenger, og at jeg er konservativ som fy :P

Har lyst å lære bass skikkelig, slapteknikker osv. Det er selvfølgelig mulig å gjøre på femstrenger, men det blir fort en del mer utfordrende. Femstrengeren var også en svær og tung klums av en bass, men det var utrolig kult å kunne få skikkelig trøkk ved å gå én oktav under på diverse noter, samt å hvile tommelen på femte streng :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.10.2016 at 9.05, Alfi27 skrev:

Tja, det har egentlig mest med at jeg ikke spiller så mye metal lenger, og at jeg er konservativ som fy :P

Har lyst å lære bass skikkelig, slapteknikker osv. Det er selvfølgelig mulig å gjøre på femstrenger, men det blir fort en del mer utfordrende. Femstrengeren var også en svær og tung klums av en bass, men det var utrolig kult å kunne få skikkelig trøkk ved å gå én oktav under på diverse noter, samt å hvile tommelen på femte streng :) 

Men det går da fint ann å stemme en 4 strenger ned i H...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.