Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kjøpe Gitarnorge TRS (stereo-headphone type jack)


Sorg

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe en TRS stereo-headphone jack-kabel til en expression pedal, dvs fra mitt Axe FX fotbrett og til min mission engineering fotpedal. Jeg ønsker en som er vinklet i den ene enden og rett i den andre. Den tidligere kabelen min var fra Mission Engineering og den funker ikke lengre. Skal dog forsøke å fikse den.

Imidlertid har jeg vært på både vintagegitar og 4sound, og ingen har slike kabler. Noen tips om hvor jeg kan bestille bra kabler på nettet, uten at det påløper moms og høy frakt? Er det noen nettsider i Norge som har dette, evn Ebay i UK etter at pundet har falt så mye? Gjerne tips om bra merker også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabler til expression pedal trenger egentlig ikke være av noe særlig eksepsjonell kvalitet.

 

Selv har jeg brukt TRS kabler fra Roland som normalt selges som tilbehør til digitale trommesett (dvs mellom PAD og sentral).  Disse koster lite og har vinkelplugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Eneste er at 1,5 m fort blir langt, med mindre en har mulighet til å putte noe under brettet.

Ja da bør man heller lodde selv eller spesialbestille noe, f.eks fra Award-Session. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, eller lodde selv.  MIDI- kabler er enkle greier, og selv jeg kan lage en. Styret er å få tak i vinklede DIN- plugger.
 

Bare et tilbud, send meg delene med en ferdig frankert returkonvolutt, så skal jeg lage en slik. Det ikke behov for å betale "spesialbestiltpris". Ser vel for meg at jeg kan ta betalt, men det blir ikke snakk om noen formue, for å si det slik. PM. No cure, no pay, virker det ikke, så refunderer jeg porto.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, CastorFiber skrev:

Bare et tilbud, send meg delene med en ferdig frankert returkonvolutt, så skal jeg lage en slik. Det ikke behov for å betale "spesialbestiltpris". Ser vel for meg at jeg kan ta betalt, men det blir ikke snakk om noen formue, for å si det slik. PM. No cure, no pay, virker det ikke, så refunderer jeg porto.

du er og blir en skikkelig bra fyr, CF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sorg skrev:

Skulle gjerne hatt kortere enn 1,5 meter ja. Halv meter hadde vært nok.

Ser at disse er veldig tynne.. Har det noe og si mtp soliditet og holdbarhet?

Tja. For signalets del spiller det liten rolle (det er kun varierende strømstyrke, ikke lydsignal til en expression pedal).

 

En halv meter holder lenge ja.. Men da må du nok hoste opp 200kr på eBay eller få det loddet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.