Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

La Grange - MÅ HØRES !!!


Mikke

Anbefalte innlegg

Ok.. I dag fikk jeg dilla på ZZ-Top's - La grange mens jeg sto og malte huset. Så jeg lærte meg grunnkompet da jeg var ferdig, noe sangen bærer litt preg av.. :P

Så fant jeg et passende bakingtrack, og spilte inn. Har tatt opp på to omganger, med solo og komp. Og ja, selvfølgelig er det improvisert solo..

Så kommer vil til gutten som synger. Jeg har en kompis (Kæpt'n Jådd PE). Han er like gammel som meg (16-17, med andre ord en 88-modell). For noen år siden hadde han tatt opp at han ræppa, og sendt til noen jenter. Sikkert for å være tøff. Men jeg har fått tak i denne "ræppen", og denne passa rimelig bra oppå La Grange...

..Djigg !! Her er den...!!

MÅ HØRES !!!

Ps. Det rundt 1.30 er meninga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..det var fet..=) stilig spilt og gitarlyden passet godt til backingtracket!:)

edit: var hele den soloen improvisert? det var najs hvis det!

ok, mitt gehør er ikke helt topp, men brukte du pentatonskalaer?:P bare lurer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja, alt var impro.. Bruker en bluesskala.. (Pentaton med masse tillegsnoter), pluss at jeg har laget noen bokser hvor jeg flytter denne skalaen oppover.. I tillegg bruker jeg jo dur-skalaen iblandt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja, alt var impro.. Bruker en bluesskala.. (Pentaton med masse tillegsnoter), pluss at jeg har laget noen bokser hvor jeg flytter denne skalaen oppover.. I tillegg bruker jeg jo dur-skalaen iblandt  :wink:

akkurat.. for det hørtes liksom ikke ut som standard, skala - opp - og - ned soloer! var veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Til alle sammen.. Han er 12 år, og han holder på å le seg i hjel.. :P

Euph: Ja, jeg vet jeg bomma en del på offbeat'n.. Særlig i starten høres det veldig tydelig.. Men jeg gadd ikke bry meg om det pga. dette bare var et morsomt tiltak, og ikke en "real" innspilling.. Hører du på "Follow me" så er jeg litt stødigere (Håper jeg :P )...

Og ja.. Klart har jeg noen faste likcs som jeg kjører.. Men det går vel inn under improvisasjon det også gjør det ikke ? For jeg bruker mye annet i mellom som jeg plukker i hodet, og jeg gjør alltid litt om på licksene :wink:

Men som du sier; Hvem bryr seg. Ingen andre som har lagt inn svar her har hørt det, så da tror jeg ikke "umusikalske" ( I dette legger jeg kjærester, venner som ikke spiller gitar, jenter, foreldre og andre generasjoner etc.) hører det. :P Men jeg jobber jo alltid med å prøve ut nye ting !

Takk for svar gutta ! (Evt. om noen av dere er jenter, så takk til dere også! :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stilriktig impro...låter fett! Soloer til den type musikk, skal jo være lickbasert. Det er hele greia.

(Men du burde være mer bevisst på hvilken skala du bruker....da ville det vært enda kulere.... :wink::wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.