Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det en bra deal?


Joakim7

Anbefalte innlegg

Hvis 1200kr er total pris, så er dette et ganske bra kjøp. Tipper du alltid skan få en tusing igjen for gitaren med reim og gigbag, samt 400kr for forsterker.

Så store penger tjener du ikke, men i tilfelle du ikke liker gitaren så kan du hvertfall selge den uten tap :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Joakim7 skrev:

Okei. Tusen takk for svar. Er gitaren bra for en nybegynner+ ? Fant heller ikke forsterkeren på nett. Noe som vet noe om denne?  Om det er relevant eller ikke, så liker jeg alt mulig av musikk. 

Gitaren er veldig fin og allsidig for nybegynnere. Det var min første "ordentlige" el. gitar som jeg fikk etter å ha spilt gitar i et år med en nylon kassegitar og en grei Tenson stratocaster. Jeg visste en del om de forkjellige gitarene og de to store var Fender og Gibson, så det å få en Epiphone les paul var stort og den gjør jobben for både nybegynnere og de som er litt mer viderekomne. 1200kr for den gitaren og en forsterker som gjør jobben er veldig bra. Til info Gitaren alene koster ny 1799,- på 4sound. Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 2 epiphone les paul special 2  .

De var overaskende bra å spille på . Begge var INDONESIA produserte .

Halsene på begge var bra med jevne bånd og fine fretends . Bedre enn noen mye dyrere Kina Epi LP jeg har hatt .

Sustain var ok på de tross halsene var skrudd på .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke påberope meg noen videre erfaring med noe som helst gitarrelatert, men de to Kina-Epiene jeg har (en Dot og en 61' SG Special 50 anniversary) mener jeg bestemt er av fin kvalitet. Holder stemminga finfint og låter prima gjennom AC30-en min. Det eneste jeg har å utsette på dem er at pickupvelgeren har hostet litt i begge. Jeg har byttet den i Dot-en, og kommer nok til å gjøre det i SG-en også, selv om det kanskje hadde hjulpet med en kontaktspray av noe slag? Jeg byttet også ut humbuckerne i Dot-en med Seymour Duncan Phat Cats, men det skyldes bare at jeg ville ha litt P90-lyd i stedet for humbuckere, ikke fordi jeg syntes Epi-buckerne var dårlige. Jeg har et par Lindy Fralin P90-er liggende som jeg kommer til å teste i SG-en, men heller ikke i den synes jeg Epiphone-pickupene har vært dårlige. Jeg bytter bare fordi jeg har lyst.

Alt i alt: Mitt syn på Epiphone er at det i all hovedsak er glimrende gitarer i forhold til prisen. Noen detaljer kan være litt røffe, men om man får dem satt opp skikkelig (bruk noen hundrelapper på å få en proff til å gjøre det), er de svært gode instrumenter. Men for all del, "try before you buy" er bestandig en god regel.

 

Endret av Gahr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.