Web Analytics
Jump to content

Hiwatt 4x12 høytaler?

Bestbolla
 Share

Recommended Posts

Jeg har et Hiwatt 4x12 kabinett med 1 høytaler som "skurrer"
Høytalerne er merket 1221760  04 APR 1997
Det er vel Fane-høytalere.
Jeg finner ikke ut av hva som kan brukes som erstatning?
Finner svært lite som hjelper på det store Google-nettet.
Noen som vet noe? Eller vet om noen som kan vite noe?
All hjelp og tips tas i mot med stor takk!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Similar Content

• By Jran_nrmn
      Hva kan man si?

• By bonsaxen
      Hei,
      Har drevet i noen år nå med skattejakt på gamle komponenter (Mustard/Iskra/Piher/Beyschlag) til et fremtidig forsterkerbygg. (Nå håper jeg ikke dette blir en diskusjon om hvor teit jeg er som bruker masse penger på gamle, utdaterte komponenter som har mest å si for mojo )Komponentlisten min er nå komplett til å bygge en Hiwatt DR504 fra Hylight (Reeves)-eraen på 70-tallet. Mens jeg samlet deler, begynte jeg også med diverse pedalbygg for å ”øve” meg til den framtidige forsterkeren.
      Kikket meg ut et kit jeg skulle kjøpe for å få med kasse/Chassis/hardware, og fant til slutt Vintage Hiwatt Restorations som solgte komplette kit for bygg av reeves.kloner. Rent tilfeldig fant jeg ut ved en forespørsel til VHR at det holdt på å fase ut kit’ene for å selge sine ferdigbygde Hi-Tone-amper, og at de kun hadde 1 kit igjen. Jeg kjøpte det siste kit’et dems for å slippe å kjøpe skrue for skrue på Ebay.
      I forigårs befant kitet seg i Cincinatti, og i går stod det utenfor døren min…Det er det jeg kaller ekspressfrakt! Koste meg godt i går kveld da jeg unwrappa herligheten.
      Skal prøve å la dette bli en slags byggetråd, men erfaringsmessig så glemmer jeg helt å ta bilder når jeg holder på. Skal prøve å være flinkere denne gangen!
      Her er de første bildene:
      Selve kassa:

Rørene som skal drive herligheten. Mullard så klart 2 stk EL34, 3 stk 12AX7 og 1 stk 12AT7 for økt headroom:

Transformerne. Begge er av merket Heyboer som er kloner av de gamle Partridge-transformerne:

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.