Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Comfortably Numb


Steinern

Anbefalte innlegg

Ekstremt god kontroll på bendsa (eller hva de nå heter i flertall :P ) Kunne ikke høre en sur note :)

Var faktisk bare én enkelt note i hele soloen jeg reagerte litt på, husker ikke hvor den var.

Det heter vel strengt talt the bends i bestemt form flertall. På norsk derimot heter det vel bøyingen og bøyingene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert!

Dette ga inpsirasjon, må nesten sette meg ned og se på den soloen jeg også en gang jeg får bedre kontroll på bendsene.

Edit! måtte spille den flere ganger  :mrgreen:

Akkurat det samme tenkte jeg og.. Skal faen meg lære meg denne soloen..

Og steinern: Dette var veldig bra ;) Bra spillt :) Litt mye bass i gitarlyden hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra at du har et standard Multimedialydkort? Isåfall:

Dobbelklikk på lydikonet på oppgavelinja. Gå på Alternaltiver -> Egenskaper -> Juster volumet for Innspilling. Så haker du av for "Velg" under Mikrofon.

Om du ikke har en "Avansert"-knapp under kanalen kan du velge Alternaltiver -> Avanserte Kontroller. Deretter trykker du på "Avansert"-knappen. Da skal det dukke opp en dialog hvor du kan skru av og på Preampen.

Du kan også justere innnivået ved å dra i glidebryteren på kanalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbelklikk høytalerikon nedi hjørnet (alså slik at du får opp windows mikseren).

Gå deretter på Alternativer -> Egenskaper

Så velger du innspilling (står nok på avspilling fra før)

Der hykker du av for de kanalane du vil mikseren skal vise (i ditt tilfelle mic).

Så trykker du på avansert (under faderen). Hvis du ikke har en knapp som heter avansert så går du opp på alternativer igjen og velger avanserte egenskaper, så skal den dukke opp.

Når du så kommer så langt skal du kunne velge om "microphone boost/mic preamp/mikrofonforsterkning" osv (alt etter lydkort/norsk/engelsk), skal være av eller på..

Så stiller du på faderen, slik at det ikke peaker i inngangen når du tar opp.. :)

Bra spillt foressten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.