Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Basswood og kvalitet.


Anbefalte innlegg

Det er e butikk i Nederland som jeg et veldig stort utvalg i kropper. De har premiumkroppene i US aler og Swamp Ash, med de koster fra ca 170euro til over 270euro. Derimot Basswood kroppene har pris som guitarfetish, den jeg har lyst på er Candy Apple red og koster bare 67euro, men hvordan stiller dere dere til basswood så lenge arbeidet er ok?

En fordel med de billige kroppene er frest ut for alle typer pickups, det er også plass til humbuckere. De dyre derimot må man frese i for å få humbucker.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig bra ut siden de er frest ut for alle typer pickups og koster mye mindre. Og de har min favorittfarge også. Da bruker jeg disse heretter, men først - den røde Telecasteren. Dvs den blå skal få siste hånd på verket først. 

Men da vet jeg at dette er skikkelige nok saker da.

Men en ting. Hvis det er så bra, hvorfor er det da så BILLIG?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rottenikken skrev:

Men en ting. Hvis det er så bra, hvorfor er det da så BILLIG?

Lind vokser relativt fort (billigere produksjon) og det ser ikke noe særlig spennende ut, så det er ikke så etterspurt.

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Beregn litt småjusteringer. Mengden avhenger av strengetykkelsen på strengene du sverger til. Tipper at GFS har 0.009-0.046 eller noe som 'default'. 

GFS har noen graphtech knockoffs som jeg har kjøpt en del av. Koster under halvparten av beinvarianten. Kjøp en haug av disse så har du mange å øve deg på. 

Det er liksom ikke bare å klaske på en beinnut og 'voila' - verdens beste gitar. Antakeligvis - for oss som ikke har all verdens erfaring med å sette på ei nut og få den korrekt tilpasset - så funker det vel så bra med en sånn graphtech/tusq-lignende sak som en i bein.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det beinnøtt. Strengene er for lave, nemlig. Jeg må ordne litt med det jeg har. 

Men jeg har planer for framtiden også selv om jeg må vedlikeholde, også etter at den blå er ferdig men ønsker å lytte til moderator og kjøpe inn hals, kropp og plekterbrett først, og stol har jeg og da begynner jeg. Så hører dere om det over nyttår tipper jeg. Så får jeg holde dere i spenning inntil det.

Jeg klarer aldri å slutte å bygge. Jeg spiller 10% og bygger 90% men også vedlikehold er viktig likevel. Jeg må bytte nøtt og sette opp sadler på den hvite. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.