Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

the wall


Gjest

Anbefalte innlegg

Vel, idéen ble utformet av Roger Waters, som funderte på hvordan det ville være å rett og slett ha en mur mellom seg og publikum under en konsert (dette etter hendelsen i Canada under Animals-turnéen).

Han slo seg sammen med filmskaper Alan Parker og utviklet konseptalbum-idéen til en spillefilm.

Filmen handler (i korte trekk, uten spoilers) om rockestjernen Pink (snedig valg av navn). Vi følger han gjennom et punkt i karrieren der de psykiske problemene (høyst sannsynlig insp. av Syd) tar overhånd, og Pink (forøvrig spilt av Sir Bob Geldof) endrer sin personlighet, og bygger en mur mellom seg og omverdenen. Pink er sterkt perget av farens død under WW2 (paraleller til Roger Waters) og sliter med andre psykiske problemer, noe som gjør hans personlige liv til et helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som funderte på hvordan det ville være å rett og slett ha en mur mellom seg og publikum under en konsert (dette etter hendelsen i Canada under Animals-turnéen).

Hva skjedde der?

Det var noen fans som skrek noe veldig da Waters spilte en akustisk (Pigs On The Wings Part II). (jeg tror de kom opp på scenen også?) Da spytta Waters en av dem i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, nesten.

Publikumet under hele konserten var ræva. De fyrte opp raketter, laget bål og hadde et forferdelig leven. Har ett opptak der Waters klikker helt når publikumet bråker som satan under "Pigs On the Wing".

Under "Dogs" begynte Waters å kalle frem til scenen en groupie som hadde bråket som bare fanden under hele konserten. Waters plystret på ham som en hund og sa i mikken "Come here, boy! Come on!".

Og i det han kom nært nok scenen, spyttet Waters han i trynet, tett etterfulgt av noen lyder slik som de som er å høre på "Careful With that Axe, Eugene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så stor fan av Pink Floyd, men etter jeg så The Wall, så synes jeg sangene ble mye bedre, sangene passet godt til filmen.

Det jeg likte best med filmen var animasjonene, de var heftige som f**n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.