Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Litt om Stratocaster 1961 modell. Prosjekt


Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Hyrcanian skrev:

Et hjemmelagd forsøk på kopi kan jeg gå med på.
En meget dreven amerikansk Stratocaster.aficionado sa:
"Strats are easy to build & easy to stuff up. I've seen it many, many times. 
Building a really great one is not that easy, it's almost impossible"

 

Du får kjøpt Squire flunka ny som er 10000 ganger mindre autentisk enn det jeg håper å få denne og likevel står det vintage modified på websiden. Så der tar du feil. Den er 10000 ganger mindre realistisk enn det jeg håper å fe denne og likevel kallen den vintage modified. Og den kroppen på den har normal Squire tykkelse. Tar denne butikken mer feil enn du da? Er du sånn allviter med fasit?

Kan jeg få fasiten av deg på en 60's modified en så vi alle vet hva det er?

 De delene jeg har brukt på andre gitarer kan ikke sammenlignes med det som jeg skal bruke på denne og pris deretter. Treverk blir US Alder. Halsen blir gitarmakerlaget i Kanadisk lønn. (samme pris som å kjøpe i butikk og mye bedre kvalitet og jeg kan gi egne spec) Og bygge en skikkelig great one er det altså ingen på forumet som har gjort hittil da? Forresten skal jeg kjøpe body med ferdig finish.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rottenikken skrev:

Tar denne butikken feil da?

Det gir jeg langsomt blaffen i, butikker gjør omtrent hva som helst for å selge.
Stive priser på Squiere er vel neppe noe argument i noen retning.
Poenget mitt er bare at finnes så uendelig mange selvbyggere der ute (og det er greit) som innbiller seg at de lager veldig 'sjefe' gitarer.
Spesielt i egne øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ingen lykkes mener du? Du vet visst alt du. Da kan jeg jo bestandig spørre deg om råd. Det er fint. :D

I alle fall. Det du sier gir JEG blaffen i, for dette tar du feil i for det finnes MANGE dyktige gitarbyggere, også her på forum, og noen ville jeg kalle kustnere muligens noen med naturtalent.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstand mot påstand. Vi holder en god tone her på forum og legger dette temaet til side og respekterer hverandres syn begge to. Å krangle slik gjør det bare utrivelig. OK?

Jeg vil alltid betrakte denne gitaren som 60's modified og jeg respekterer at du ikke gjør det. Håper du kan gjøre det samme mot meg.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rottenikken skrev:

legger dette temaet til side og respekterer hverandres syn

Vel, jeg håper man fortsatt kan tillate seg å påpeke direkte feilaktighet.
Fakta må ikke være et synonym for respekt.
Man burde respektere sannhet før man respekterer anonyme forumdeltagere.

Endret av Hyrcanian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt poeng er at jeg ønsker å bevare en hyggelig tone på forum. Og ingen sier at du er den som sitter med alle fakta og vet alt bedre enn alle andre. Til og med andre enn meg er muligens uenig og andre er sikkert enige med deg. Det må være lov å tro forskjellig om fakta. Jeg kan ta et eksempel. To forskjellige religioner har forskjellig syn på hva som er fakta. Likevel må de respektere hverandre for fredens skyld. Feks så er det ikke stor krangel mellom Pinsevenner og Jehovas vitner for å ta et eksemple men de har forskjellige syn på hva som er fakta. Det samme gjelder også her.

La oss ha det hyggelig.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke skrev dette på PM er et andre også skal se det slik at tilsvarede situasjoner ikke skal oppstå senere med andre medlemer siden det ødelegger den hyggelige stemningen. Men er det noe mer å diskutere enn dette, da, Castorfiber? Jeg har ikke mer å legge til og så lenge vi har det hyggelig så er jo det det beste. Jeg har ingenting mer å tilføye. 

Jeg mener på ingen måte å leke moderator, jeg vil bare være fredsstifter.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Rottenikken skrev:

Toforskjellige religioner har forskjellig syn på hva som er fakta. Likevel må de respektere hverandre for fredens skyld.

Må de?
Slik vi ser rundt om oss i verden mener du?

Sayonara.

Endret av Hyrcanian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg finner fram potetgullet for det virker nesten som om medlemene ikke ønsker å forstå. Det er for dumt. Dette er jo ikke et religiøst forum. Alt jeg ville var å belyse et poeng. Helt enig Affen for nå trekker jeg meg ut. Dette er underholdning nå. Hva blir neste svar. Snakke om Islam?  :D

Tilbake til tema: Etterligning av 1960's gitar. 

På denne blir det skikkelige deler, det kan jeg love så det skal bli en veldig god gitar, tilsvarende en USA strat etter at den er satt opp profesjonellt. Her blir det IKKE kryssfiner body og andre billigdeler av lav kvalitet. Kroppen blir i US Alder. (eller Or som det heter på norsk) Og halsen blir en vintare 60's hals laget av gitarmaker. Det utrolige er at gitarmakerlaget hals får jeg for utrolige 170 euro og den koster mer i butikken. Og enting er sikkert. Også denne får Fender Custom Shop pickups. Alle mine gitarer har det bortsett fra Breadcasteren som har Fender Mexico.

Jeg har bestemt meg for denne. Den er USA Alder.

b_946.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLOTT Kostoff!!! Slettet litt. Reaksjoner på moderering tas på PM..

For å vende tilbake til gitaren. Er denne vintagekroppen godkjent for en 60's gitar? Jeg legger ut bildet på nytt. Husk at den skal mattes ned litt så den ser gammel ut. Den har en overkommelig pris på drøyt 180 euro så... Treverk er US alder. Jeg kommer til å spørre litt om råd underveis og de rådene skal jeg lytte til.

b_946.jpg

Endret av CastorFiber
Reaksjon på moderering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.