Gå til innhold
Geir-Ove

Hvor mange "slag" med samme grep

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen måte å finne ut hvor mange slag jeg skal ha på en gitt sang før jeg bytter grep. Eller kan jeg bare synge og spille så mange slag som føles riktig. Tenker på når sangene ser slik ut

http://nortabs.net/tab/3810/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker mer på hvor mange slag med et grep før man skifter til neste. I en gitt sang. Kanskje klønete forklart. Jeg skal se om jeg kan få limt inn et eksempel når jeg sitter på en PC. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra den du la ved som forslag så er det umulig å seie uten at ein kjenner låten... det er ingenting i den type tekster med akkorder over som seier nokon om takter.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Geir-Ove skrev:

Jeg tenker mer på hvor mange slag med et grep før man skifter til neste. I en gitt sang. Kanskje klønete forklart. Jeg skal se om jeg kan få limt inn et eksempel når jeg sitter på en PC. 

Man kan jo for eksempel starte med å bruke ørene.

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Jostein Steinsland-Hauge skrev:

Ut fra den du la ved som forslag så er det umulig å seie uten at ein kjenner låten... det er ingenting i den type tekster med akkorder over som seier nokon om takter.

Takk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.