Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD - Blackstar HT Studio 20


askret

Anbefalte innlegg

Kom over denne på Finn, og slo til! Selger skjønte med en gang at 2000 kr for denne var for billig, men men, jeg fikk den nå med meg hjem...

20 watt med EL34, to kanaler, og reverb. Har såvidt prøvd den, og jeg tror denne kan bli bra! Flott ren og kraftig clean, og vrengkanalene virker å ha veldig mye gain! Selvfølgelig justerbar gain, volum på hver kanal, og master volum. 12 tommers Celestion høyttaler, og mulighet for å koble til ekstra kabinett. Ser nå at fotswitchen ikke kom med på lasset, men jeg har noe som kan brukes i stedet for den originale.

Får teste en stund før jeg sier meg fornøyd!

image.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Bra amper dette :) Hadde 40watteren selv for noen år siden, og den leverte varene men ble dog ikke nok "metal" for meg. Nå har jeg plutselig bruk for en eksta amp til blues/rock og da begynte jeg å tenke på HT serien med en gang. Kjekk funksjon med ISF knotten på disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått spillt litt hjemme på denne! Etter kort tid dukket det opp noen lave hveselyder, det var konstant, uavhengig av volum, kanal eller om nnoe var tilkoblet. Etter å ha sjonglert med rør viste det seg at det var ett av utgangsrøra som måtte byttes. Hadde heldigvis noen liggende her, men jeg må vel investere i et sett matchede EL34....

Bortsett fra det er jeg kjempefornøyd! Fin clean-kanal, dog ikke som en Fender... Låter mer som en krafig transistoramp... Men med en pedal på ørlite crunch ble det fint!

Overdrive kanalen er jo helt syk! Fra mye vreng til det villeste! Kan ikke skjønne annet enn at dette er en amp bygd for metal.. Jeg spiller helst typisk gammelrock, 70-80 tallet, og da trenger ikke gain knappen opp på mer enn klokka 9, plenty.

Og 20 watt gir mer enn nok volum, tror jeg. Skal teste den ut med bandet i morgen, men har stor tro på denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha testet ut med bandet så er den absolutt godkjent, høyt nok i massevis (uten å mikke opp..), og ikke noe problem å høre den gjennom alt det andre i miksen.

Men etter et par timer virket ikke OD kanalen lenger....  Men clean og pedalbrett funket jo,

I kveld har jeg fått sjekket ut OD trøbbelet, og det var rett og slett bryteren som fusket! Litt trykkluft og contact cleaner fikk den til å funke igjen.

Og nye EL34 rør fra Eurotubes er i posten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke redigert den siste posten min, men her er en liten oppdatering!

Oppdatering ang. OD kanalen! Min fix holdt bare en kveld.... Måtte plukke ut ampen og demontere hovedkortet, forsåvidt ikke så komplisert, men det er jo ganske trangt.... Det var dårlig kontakt i loddingen til bryteren. 6 loddepunkter, kaldloddinger og kortslutninger! Fikk fjernet alt gammelt loddetinn, og gjort det rent, og loddet på nytt, nå funker det som det skal. Får skylde på hastverk i produksjonen på dette, resten av montering og lodding så bra ut så langt jeg er i stand til å se!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Siste oppdatering på denne! Skiftet EL34 rørene i dag, og justerte bias og balansen mellom rørene. Nå låter den veldig bra, og det er null støy i den. Forresten veldig lett å justere på denne ampen.

fikk også testet ut line out, både med hodetelefoner og direkte til mikser. Kan skru mastervolumet helt ned, og da er det kanalvolumet som går på line out pluggen. Helt ok, men tror ikke det vil bli brukt av meg. Den spiller veldig greit på veldig lavt volum også, så ikke noe problem å spille litt selv om det er folk i naborommet som vil sove!

så alt i alt er jeg veldig godt fornøyd med denne! 

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg kjøpte også nettopp en Blackstar HT Stage 60 for 4000kr, som jeg synes var en bra pris på denne ampen. Det var litt mye støy i OD kanalenen så jeg bytta ut røra med nye.

2 stk Tad EL34B og i preamp satt jeg inn ett Tad 12AU7W og 2 Tung Sol 12AX7. Justerte Bias til 59mA. Nå er det nesten ingen støy i od kanalene og ampen låter helt fantastisk.

Jeg la også merke til før jeg bytta rørene at det ene utgangsrørset lyste mye svakere en det andre, kan være det som gjorde at det var støy i od kanalene ?

 

 

 

Endret av Sove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.