Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God, billig nybegynnergitar


Geir-Ove

Anbefalte innlegg

En ting er å se tøff ut, men noe annet er om den passer din musikkstil. 

IJeg vil bare, før du kjøper, fortelle deg at den prisen er så og si identisk med en flunka ny Fender Stratocaster standard. (Mexico) og da får du garanti. Gitaren ser tøff ut, ja,  men passer gitaren for din musikkstil. Den er for rock. 

Til Geir Ove sin musikkstil så ville jeg anbefalt en Fender Tele eller Strat med single coil. 

Han skrev alt fra viser til Turboneger. Hvis vi går til feks viser, kan dere se for dere Halvtan Sivertsen med den nesten heavygitaren? Kanskje bedre for Bryan Adams den. Jeg tror også Turboneger hadde klart seg med single coil. Jeg tror single coil er tingen for Geir Ove. Fender Strat mener jeg. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Troll skrev:

En gitar med humbuckere kan brukes til alt. Spesielt til turboneger og lignende. Jeg ville sett på Suhr eller Peavey Wolfgang som ligger på finn. Denne her kan du prute på:

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79661622

Til alt? Du får skarpere lyd med 500 kiloOhm potmetere og uten coilsplit så er det ikke det beste for viser. Ikke glem at han OGSÅ strev viser. Med humbucker så kanskje HSS maks.

Jeg stemmer for Single coil til hans bruk. Turboneger med tre single coil og er godt pedalsett skulle rekke i lange baner. Samtidig passer de for viser i clean

mitt rår er: kjøp en fender mim stratocaster og noen pedaler og spar til en Les Paul. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at en humbucker gjerne er mer allsidig enn en singlecoil. HSS er jo en fin vei å gå, samme med HH. 

SSS begrenser en del, om man ikke smekker inn en minihum el.l. 

Kanskje spesielt for en som er nærmere nybegynner, da man gjerne vil ha den litt feitere humbuckersounden når man spiller med vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg ikke skjønner med dere. Han skrev ikke Turboneger og annen rock. 

Han skrev VISER til Turboneger. 

Hva er så viktig med feit vreng i viser. For å ta er eksempel. Jeg var på konsert med Halvtan Sivertsen og han på elgitar spilte en god del med vreng der som låt meget bra - men han hadde BARE single ciol. Nei SSS virker fint på vreng. Når jeg med min partsocaster med Texas spesial tar på god wreng så er det mer enn nok. God forsterker er viktigere. Det visste ikke jeg før jeg erfarte det selv.

og sett gjerne i Custom shop pickups 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettop castorfiber. Hvorfor ikke sette i noe skikkelige custom shop sss da? I min partsocaster er det Swamp ash og Texas spical som spiller igjennom en Fender Frontmann. Jeg låter fantastisk, også med vreng.

jeg har lært mye på forum. Det er tre ledd som er viktige at er i harmoni Pickups, elektronikk og forsterker. 

Jeg hadde el les Paul til den fete pris av 6000kr og den var noe MØKK. (Epiphone)

men Geir Ove. Hva slags FORSTERKER har du?

jeg jeg kjøpte skikkelig forsterker så fikk jeg en "ny" gitar

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MAa skrev:

En Squier Classic Vibe, tele eller strat. Veldig mye gitar for pengene. De låter kjempefint! 

HELT ENIG. BESTE RÅDET SÅ LANGT (bortsett fra meg som skrev nesten det samme som deg bare tidligere.) Du vet å tenke. Men da bør du sterkt vurdere Fender

Jeg vet ikke hvordan det er i Norge men her i Nederland så er ikke prisforskjellen mellom Squire Classic Vibe og minste Fender Strat større enn at hvis du har råd til Classic vibe så legg på 80€ (850kr) så har du en fender. 

Her ligger en Classic vibe på ca 470€ og en Fender mim på 550€. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.