Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Logge inn


Birk

Anbefalte innlegg

Har i det siste opplevd at jeg må logge inn hver gang jeg besøker forumet, både på pc og mobil. Kan ikke huske at det har vært tema tidligere, er det noe nytt?

Og ja, jeg har bedt både pc og mobil om å "huske meg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peaceandloveandrocknroll skrev:

Jeg synes det virker som man kan være logget på to enheter samtidig men ikke tre.

Det kan kanskje høres riktig ut, for hvis jeg er logget på laptopen og mobilen så merker jeg det ikke, men om jeg logger inn på en annen pc, så ser det ut som om jeg blir logget av de to andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.8.2016 at 23.38, Birk skrev:

Har i det siste opplevd at jeg må logge inn hver gang jeg besøker forumet, både på pc og mobil. Kan ikke huske at det har vært tema tidligere, er det noe nytt?

Og ja, jeg har bedt både pc og mobil om å "huske meg".

Har sjekket dette og teknisk er det forklart under

Sitat

If you log in, and the last time you logged in was over a week ago (well, the last time you logged in after logging out or after logging out all other devices), logging in will log out all other devices because during the login process (specifically in \IPS\Session\Front::setMember), you call \IPS\Member::checkLoginKey, which sees whether the login key stored in the database was generated over a week ago, and generates a new one if so. This means that the member_pass_hash cookie sent by all other clients that were previously logged in will be incorrect, so they get logged out.

The only time that checkLoginKey is called, and the login key subsequently refreshed, is when logging in (it's called twice if you log in through they checkout or using ipsconnect, because it's called in \IPS\Session\Front::setMember too).

Det kan også virke som at om man logger inn med en skjult bruker (incognito) - endres cookie og alle andre pålogginger blir resatt.

IPS vil ordne dette i en senere versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.8.2016 at 12.22, MartheyG skrev:

Det kan kanskje høres riktig ut, for hvis jeg er logget på laptopen og mobilen så merker jeg det ikke, men om jeg logger inn på en annen pc, så ser det ut som om jeg blir logget av de to andre. 

Ja, ser ut til at jeg har noenlunde samme problem etter en av de siste oppdateringene. Jeg kan være logget inn på 2-3 enheter, men etterhvert som jeg logger inn på flere så blir jeg logget ut på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
31 minutter siden, askret skrev:

Hva gjør jeg feil som ikke kan logge inn på forumet på iPhone med Safari?

Login_GN.PNG

 

Login_GN.PNG

Det var en ny error - ikke mye omskrevet fra før heller.  Eneste forslaget så langt er at du sletter buffer og nettleserdata. Har du noe tredjeparts-apper som kan forstyrre mon tro?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjell Iver skrev:

Det var en ny error - ikke mye omskrevet fra før heller.  Eneste forslaget så langt er at du sletter buffer og nettleserdata. Har du noe tredjeparts-apper som kan forstyrre mon tro?

 

Det var nok min egen uvitenhet og feil! Safari blokkerer som default cookies..... Det kan settes til Tillat alltid, og da fikk jeg logget inn!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.