Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Første gitarbygg


Anbefalte innlegg

Bindingen er på plass. Brukte aceton for å feste den. Fungerte utmerket. Har også boret ut til jack-brønn. 

image.jpeg

Nå står det en del pussing for tur og så må jeg bestemme meg for hvilken farge som skal legges. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å lagt farge på baksiden av kroppen. Jeg har blandet flere farger av herdins lakkbeis som jeg har tynnet ned betraktelig. 

image.jpegimage.jpeg

Det var noen horisontale pussemerker som jeg ikke fanget opp før jeg begynte å legge farge. Disse ble veldig tydelige så snart fargen kom på. Er vel bare å pusse ned og legge farge på nytt. Ikke noe stress det. 

Toppen blir noe mørkere enn dette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, arneK skrev:
  • Det ble fint med bindinga, ser strøkent ut. Er det vannbasert beis eller spritbasert du bruker? Jeg har brukt herdins vannbaserte med godt resultat.

Takk for det! Dette er spritbasert, rett og slett fordi min lokale byggvarehandel hadde størst utvalg i farger på det kontra vannbasert. Hadde dog foretrukket vannbasert så jeg hadde sluppet unna løsemiddeldunsten. Ikke særlig behagelig i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
1 time siden, Truckstop Chuckie skrev:

Møbel! Lekkert!

 

32 minutter siden, CastorFiber skrev:

Det må jeg si. Greit nok at det tar tid, men det er jo noe "meditasjons- aktig" over en slik prosess, slik jeg kan huske. Det ser jo fantastisk ut på bildet.

Takker! Jo det er meditativt å holde på med dette så lenge man greier å motstå fristelsen til å skynde seg. Fort gjort å gjøre feil på dette stadiet som det tar lang tid å rette opp igjen har jeg funnet ut. Man får vel stresse ned og bare kose seg med arbeidet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Litt stillstand i prosjektet nå da jeg ikke får jobbet mere med finishen før til sommers igjen. Det jeg imidlertid kan gjøre er å lage plekterbrett. Jeg er litt usikker på hvilken farge jeg skal velge.  Legger ut bilder bilder av en mockup med et hvitt brett jeg har liggende. Tror kanskje at pearl blir vel så fint. Hva synes dere?

IMG_1467.JPGIMG_1468.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.