Web Analytics
Jump to content

Adobe Audition

nepse
 Share

Recommended Posts

Jeg sitter med 4 sanger som jeg har mixa og eksportert i ableton live. Når jeg hører på de merker jeg at det en en liten forskjell i volumet på de forskjellige sangene.

Kan jeg bruke program som adobe audition feks som en siste finish for å få likt volum på alle sangene? Noen som har noen gode råd?   

Det finnes jo ikke noen fasit på hvordan dette skal gjøres, det er avhengig av musikkstil, smak og så videre. Det enkleste er nok å lese seg litt opp på dette, ev. kikke på noen videklipp på Youtube. Med -16 db vil du få veldig lite komprimering av opptaket, noe som kanskje er noe du ikke er ute etter nødvendigvis. Lyd i 2016 er ofte ganske komprimert. Søk på "loudness war", så finner du noe informasjon rundt problematikken.

Det er jo også mulig å prøve seg fram litt, så lenge du ikke overskriver originalfilene dine. :)

Er egentlig ikke så opptatt av at det skal være så veldig høyt, så -16dB er sikkert fint.

Tenker mer på normalize sånn at de forskjellige sangene høres like ut mtp volum.

Har prøvd å lese litt om det men litt usikker på hvordan jeg skal gå fram. 

Om jeg skal bruke normalize funksjonen eller en limiter eller begge deler.

Det er nok som du sier ikke noen fasit på hvor mye man vil komprimere eller hvor høyt man vil ha det, men er det ikke en "fasit" på

hvordan man får en kontinuitet og likt volum på forskjellige sanger, hvis man skal sette sammen en cd feks?  

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Fra mylespaul.com/forum: From another forum: Your results may vary- Gibson Pickups DC Resistance Values Gibson Burstbucker Pro (sim: BB1,Alnico5, potted) 7.4 KO Gibson Burstbucker Pro (sim: BB2, Alnico5, potted) 8.0 KO Gibson Burstbucker 1 (Alnico2) 7.5 KO Gibson Burstbucker 2 (Alnico2) 8.0 - 8.4 KO Gibson Burstbucker 3 (Alnico2) 8.2 - 8.8 KO Gibson '57 Classic (Alnico5) 7.44 - 8.5 KO Gibson '57 ClassicPlus (Alnico5) 9.0 - 13.8KO(the 9.0 appears to be a screw-up or faulty PU) Gibson Dirty Fingers (2xCeramic) 16.0 -16.6 KO Gibson Mini-humbucker (Alnico2) 6.0 - 6.4 KO Gibson 490R (Alnico2) 7.2 - 7.83 KO Gibson 490T (Alnico2) 7.9 - 8.53 KO Gibson 498T (Alnico5) 12.32-13.46 KO Gibson 496R (Ceramic) 8.3 - 8.63 KO Gibson 500T (Ceramic) 14 – 15 KO Gibson Angus Young (Alnico5) 13.5 KO Gibson Tommy Iommi (Alnico2+Ceramic) 16.5 KO Gibson Joe Perry(BB2&3?) (Alnico5) 8.4(neck)-8.8 KO(bridge) Gibson Jimmy Page (Alnico5) 7-8 KO(not found yet, but I reckon within these values) Gibson P-90R (Alnico5) 7.7 - 8.5 KO Gibson P-90T (Alnico5) 7.8 - 9.35 KO Gibson P-100R (Alnico5) 6.1 KO Gibson P-100T (Alnico5) 9.4 - 16.0 KO Gibson P-94R (Alnico5) 8.1 KO Gibson P-94T (Alnico5) 9.1 KO Gibson HB-R (Alnico5) 7.06 - 9.13 KO Gibson HB-L (Alnico5) 13.39 - 15.3 KO
    • Støtter BB Pro.  Akkurat dette med dårlig merking av pickups er en uting. Jeg har handlet en god del BKP det siste året, og de er definitivt verst på dette (absolutt ingen merking..). 
    • Siden de er merket med Alnico V, vil jeg si at det er BB Pro.
    • Pent brukt akkurat passe liten/stor og akkurat passe mye lyd til små øvinger / gigs. Liten, lett og allsidig !  Liten ‘rift i Tolexen’. Og billig ! 1900,-  Tranby.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.