Gå til innhold
Lunarious

Klassisk/Stål gitar fagbrev

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg få fagbrev i musikk (gitar) og studiekompetanse når jeg ikke har søkt til fristen på skolen? Og eventuellt hva koster det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får antakelig lettere et godt svar ved å kontakte skoler/eller fylkeskommunen direkte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av 25Grader
      Jeg er helt ny her på formuet. Jeg har spilt gitar litt av og på, og kan det mest obligatoriske innen grep, (A,Am,C,D,Dm,E,Em,) osv.. og holder på å trene videre med F, osv..
      Men ett a mine hovedproblemer er faktisk ikke spillingen i seg selv. Men det og finne sanger som jeg har lyst til og spille. Nå er jeg kanskje av den litt mere "bygda" mannen. Jeg har søkt opp og ned i mente, etter kordene til sangene jeg vil spille nå i første omgang.
      Som Vestlandsfanden, og Lothepus i fra Fjorden cowboys. Dette er musikk som er både livlig og er kjekt på foreksempel fest.
      Har det vært mulig og fått hjelp til noen av sangene? Nå ligger det noen linker her om noen har lyst til og hjelpe. Nå skal det jo sies at jeg øver og prøver å spille etter så mye som jeg klarer. Men for å være helt ærlig finner jeg det ikke så veldig lett. Noen av sangene nedenfor er det jo også fingerspill i. Dette er noe som jeg trener på. Og jeg spør ikke om hjelp til alle sangene. Om noen har lyst så holder en sang mere en nok. Jeg har sittet å slitt for me, for en erfaren gitarist kan kanskje le litt av dette spørsmålet mitt. Men har også noen spesielle tips til dette er jeg fornøyd. Men det handler vel mest om å bruke tid på å holde på til man får det til? Eneste jeg lurer på er om jeg virkelig spiller rett når jeg "oversetter" sangene til kordene. Det er ikke akkurat det mest morsomme jeg gjør, men det handler ikke om at jeg ikke liker musikk. Men fordi jeg er ganske usikker på om jeg gjør det rett, om en E er en E eller en Em. Men det er vel kanskje bare prøving og feiling så sitter det vel etterhvert?

• Av sorrysomehow
      Fant ingen skrytetråd og velger derfor å poste den nye demoen min her.
      Låten er å finne her: www.facebook.com/degloomband
      Tilbakemeldinger?
    • Av malenemarkussen
      Jeg heter Malene Markussen og er en låtskriver/vokalist.
      De siste 7 årene har jeg sunget i rockebandet Acelsia, men har nå nettopp gått solo.
      Jeg skal spille konsert på Oslo musikkfest med mitt soloprosjekt 7.juni og trenger en på gitar og en på synth. Har også flere gigs rundt om i Norge, men det er ikke før til høsten igjen.
      Leter etter noen som klarer å lære seg låter raskt, er kreative, stødige og kan komme med innspill på uproduserte låter. Trenger noen som kan hjelpe meg med å høre best mulig ut live!
      Noen av låtene kan du høre på www.soundcloud.com/malenemarkussen
      Er du interessert, send en presentasjon av deg selv med noen referanser til malene.markussen (at)gmail.com
      Gleder meg til å høre fra deg!
    • Av Polkagrisen
      Hei!
      Vet ikke om jeg poster i riktig underforum her, men jeg trenger hjelp til å velge sang som jeg skal spille på opptaksprøve.
      Hittil har jeg funnet fire valg, hvorav jeg bare kan ett av de skikkelig. Disse er
      Machine Head- Darkness Within
      Machine Head- Wolves
      Pantera- Cemetary Gates
      Dream Theater- A Rite of Passage.
      I tillegg har jeg et safecard i Master of Puppets.
      Opptaksprøva er Onsdag 9. April, så jeg har ikke all verdens tid til å lære meg noe, men kom med forslag alikevel! Eneste kravet er at den skal være i mellom 5-10 minutter lang, og være innenfor sjangeren Hard Rock/Heavy Metal.
    • Av Mariefme
      Hei! Kjæresten min spiller akustisk gitar, og har nevnt at han ønsker seg en penn for å bruke spesielt til å skrive noter. Finnes det en type penner som er spesielt gode til dette? ​ Har googlet litt (les en del) og funnet noen fine fyllepenner fra merket "Lamy Safari" men vet jo ikke om de duger... Hjelp!
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.