Gå til innhold
Beatlemaniac

SG eller Mexikansk Stratocaster?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny gitar ettersom at epiphonen er ødelagt. Nå skal jeg kjøpe meg ny gitar og det står mellom en Gibson SG eller en Fender Stratocaster laget i Mexico(for da blir den en god del billigere)?

-Gutt 14

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil du ikke heller sende gitaren du har til reparasjon? Hvor "ødelagt" er den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kan gi oss litt mer informasjon om hva slags musikk du spiller og liker så blir valget mye enklere :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Og velkommen til forumet :-)

Hvis jeg var deg ville jeg dratt til nærmeste gitar butikk å prøvd litt forskjellige type gitarer! Alt kommer jo ned til preferanser, og Sg kontra strat er jo veldig forskjellige dyr.. 

Endret av Tarzan
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du muligheten til å prøvespille de to gitarene? Jeg hadde valgt den som føltes og låt best for meg og min smak. 

Nå er jeg definitivt en SG-mann, men det viktigste når du velger en gitar er at den passer deg og dine behov.

Hva slags Epiphone har du? Epiphone er eid av Gibson, så mange av gitarene deres er ganske så like Gibson. Hvis du har likt den du har er det ikke umulig at du vil like en Gibson. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge er særdeles anvendelige gitarer som man med moderne EQ kan skru til å høres bra ut til det meste. Én ting du kan være obs på er at de fleste finner en SG veldig ubehagelig å spille på sittende. Sitter du som oftest når du øver eller whatever, tror jeg du vil foretrekke en Strat (som forsåvidt heller ikke har allverdens sittende spillecomfort).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si jeg har merket at SG-er er ubehagelige å spille på sittende... Hvorfor skulle de være det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At Strat og SG ikke er allverden å sitte med kan jeg rett og slett ikke gå med på :P . 

• Liker 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller ikke merket noe ukomfortabelt med en SG eller Strat i fanget. Ei heller aldri hørt om problem(sitte)stillingen før.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke noe verre å sitte med en SG enn å sitte med en Strat :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, WelhavenT skrev:

Jeg har heller ikke merket noe ukomfortabelt med en SG eller Strat i fanget. Ei heller aldri hørt om problem(sitte)stillingen før.

Kan jo fort ha noe med maga'n å gjøre....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
36 minutter siden, Gubbe skrev:

Kan jo fort ha noe med maga'n å gjøre....

Nei, for en tjukkas er den helt ok. Måten den er kurvet på gjør den ubehagelig å hvile på og vanskelig å balansere på låret. Men kanskje den funker bra hvis man har fyrstikklår..?

Flying V, derimot, er helt grei hvis man også bruker Stropp----man må bare gjøre en Schenker :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av SunMaster
      Nå vet jeg jo at disse har vært diskutert opp og ned i mente. Jeg syns de var litt artige, og når jeg satt dem til max følsomhet klarte de å stemme gitaren ganske bra. Men over tid stusset jeg jo på at strengene hele tiden sank. Sånn en liten justering hver 20-30 minutter eller noe. Jeg har jo andre gitarer som ikke har dette problemet (am fender deluxe, esp eclipse++), men tenkte at det var disse problemene med å holde stemmingen som Gibson er så beryktet for som var saken. Selv om jeg har satt in en tusqxl.
      Så røyk den ene robotuneren, og jeg bestemte meg for å kjøpe noen locking tuners som jeg kjenner fra før.

Og... helt utrolig, jeg har en SG som holder stemminga like godt som de andre gitarene mine.  Det tok meg ett år å lære å hate g-force ?
    • Av SunMaster
      Har en 2015 SG med den en smule forhatte "mekanikken" der en av motorene har tatt kvelden. Har ikke tenkt å reparere dem (heller en rituell ofring på et bål), men trenger noe å erstatte med.

Hvilken låsbar mekanikk kan jeg putte rett inn uten å finne drillen?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.