Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Ebay, Paypal og tid til overs er en farlig kombo


Troll

Anbefalte innlegg

Det hele begynte med at jeg såg en artikken her på forumet av en som ønsker seg en EVH Wolfgang. Jeg var i utgangspunktet ute etter en Music Man JP6 eller en Prestige Ibanez, men kom over en vakker wolfgang på finn.no. La inn bud, men den var solgt. Etter litt søking på Ebay, kom jeg over denne herligheten. Det er en av de aller billigeste og beste gitarene jeg har eid. Selgeren sendte fra UK forrige uke, så tok det ikke langt tid før den var ankommet meg. Betalte hele 150kr frakt fra UK til Norge, at det er mulig? 

Selvfølgelig ringte budmannen meg uten forvarsel midt på dagen og sa at han stod utenfor leiligheten. Jeg var da på jobb, som alltid..

Uansett: Gitaren virker ganske liten ved første øyekast. Halsprifilen virker som den er litt smalere enn mine RG550, men likevel pittelitt bredere i dybden. Rund og fin profil, svært lett å spille på. Til tross for 25.5" skala, så virker det som om det er ekstra kort avstand fra de første til de siste båndene. Med andre ord, veldig behagelig og "lettspilt" hals. Halsen er overraskende rett med svært lav action. 

Unplugget hørtes ikke gitaren noe særlig massiv ut, eller noe sånt. Men med en gang man plugger den i forsterkeren, så hører man den "typiske" lønnehalsen med sine skarpe og hårete kanter. Jeg hadde på forhånd lest at denne gitaren leverer helt sinnsyke harmoniske lyder, og det stemmer på punkt og prikke!! Tenkte å utgangspunktet å bytte ut pickupsene i noe bedre, men etter å ha prøvd gitaren så ser jeg ingen behov for det. Både neck og bridge pickup har en fin og klar tone, hårete respons og er tight og fin selv med mye gain. Gitaren har en luftig crunch, selv ved små gainstyrker. 

Cleanlyden er ganske herlig også, minner meg om noe som kan brukes til både jazz og blues. 

Alt i alt, så er jeg SVÆRT imponert over gitaren. Det som er merkelig, er at hver gitar jeg kjøper blir billigere og billigere, men likevel bedre og bedre. At man kan få et så godt kvalitetsinstrument til denne prisen er helt sinnsykt. Anbefaler alle å prøve disse gitarene her, jeg ble hvertfall forelsket! Neste gang er jeg på utkikk etter en Peavey for sammenligning. 

Det at gitaren ikke har tremolo, er en svært stor lettelse for meg, da jeg syns slike systemer ofte er altfor mye stress. 

http://evhgear.com/gear/guitars/wolfgang-standard/evh-wolfgang-wg-t-standard-maple-fingerboard-transparent-red/

Her har jeg hatt photoshoot med de fine putene våre:

20160727_204410.jpg20160727_204427.jpg20160727_204448.jpg20160727_204519.jpg

Endret av Troll
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
19 minutter siden, gaulpilbert skrev:

Gratulera! Har sjølv ein lilla Peavey Wolfgang frå 92. Fantastisk gitar:lol:

Jeg er hjertens enig i at det er fantastiske gitarer (har en fra ca. 1998 selv), men Peavey Wolfgang ble ikke lansert før i 1996 ;) I 1992 brukte Eddie fortsatt Music Man

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å skaffe meg en Peavey også snart, må bare bli ferdig med oppussing hjemme :P 
Ikke helt fan av headstocken til EVH, ikke at det egentlig gjør så mye siden gitaren er utrolig god å spille på. Men det blir gøy å sammenligne mot en Peavey :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ærlig talt ikke. Finner det ikke noen steder på gitaren, og har ikke så lyst å ta av halsen for å sjekke. Noen andre måter å sjekke dette på?
Spillbarheten er hvertfall ganske bra, liker denne bedre enn den japanske RG550 jeg har liggende som også er en god gitar. Men merker at stemmeskruene ikke er av beste kvalitet, selv om pickups og resten virker ganske solid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.