Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ikke kast slitte plektere


Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, SteikBacon skrev:

Deler ut plektre i hytt og pine til de som vil teste plektre fra en pickupprodusent. Som dudn på video så blir mine relativt raskt slitt, og jeg smir med leatherman og drar de over gulv/murpuss/fil/o.l. 

Sitter med tusenvis av plektre. Men ja, går for gjenbruk. Trolig av gammel vane, men det funker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aphelion skrev:

Jeg gir alltid plekteret mitt til den fineste dama i publikum etter endt gig. Er det feil?

Neida, det er helt greit og også kanskje litt smart. Men skulle det vise seg etterpå at det ikke blir noe årnings, må du jo kunne forlange å få det tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipset om å file opp butte plektre er forsåvidt greit om man spiller med tykkere plekter. Jeg bruker Dunlop Nylon .60, og de blir mykere ved bruk, i tillegg til at de blir såpass nedslitt når jeg spiller at de blir for korte om jeg skal begynne å file ny spiss på dem. Sliter meg fort gjennom 4-5 plektre i løpet av en gig. Ikke mest praktisk eller økonomisk, men disse plektrene i ny tilstand er det eneste som gir meg hva jeg trenger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig spesifikke krav til plektre, og har i en årrekke kun brukt et par forskjellige varianter av samme type plekter. Jeg har faktisk prøvd å file disse (siden de koster $10 pr stk), men da får de ikke riktig form, så dette fungerer ikke for meg. Hvis man ikke er så nøye på det, er det sikkert en god idé. For min del er plekteret et avgjørende verktøy som må være av korrekt tykkelse, størrelse og materiale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.