Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjekt les paul juniorish


Anbefalte innlegg

Ja, faktisk bare pensel. Jeg hadde kjøpt inn skumrulle, men fant ut at det gikk fint med bare å pensle på. Jeg la gitaren flatt,og sauset på  på ganske tykt, etter et minutt eller to ble den nermest gele-aktig, og lot seg på denne måten påføres i tykke lag. etter muligens femten strøk(kom ut av tellinga) lot jeg den tørke ut en uke- ti dager, så på med sliping. opp til 5000 gradering, kansje overkill,menmen. Så scratsh-remover fra biltema, og en bilvoks til slutt. Det ble over forventet resultat. Til tross for at jeg syntes at jeg la på mange strøk, ser jeg antydning til gjennomsliping et par utsatte steder, men det går nok bra. Anbefaler denne vannbaserte  trestjerners gulv-lakken milevis foran den oljebaserte. Lukter ikke, herder igjennom på en tredel av tiden,hvis ikke bedre, er veldig grei å slipe, den er fargeløs i seg selv, i motsetning til den gulaktige fargen på oljebasert. og ikke minst lar den seg farge som man ønsker ved hjelp av vannbasert pulverbeis fra Herdin. Den blandet jeg forøvrig ut mye mer konsentrert enn ved vanlig beising, ca en DL vann på en pose beis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kunne trengt litt hjelp angående å lodde sammen elektronikken... Dette er min svakeste side tror jeg? Pickupen  er en Gibson P94 i bridge. Der er kun dn ene pickupen. som bildet viser har jeg en sort fra jord på jack samt en rød som er hot. Fra venstre kommer en sort som skal bli jord fra bridge. Så er det kabel fra pickup. . Det  skal være en volum(enstre pot) og en tone(høyre pot)Den har fire ledninger. En uisolert, en grønn, en hvit og en sort. Dessuten en rød som er avklipt lenger ned. Hva er hva og hva skal hvor? Prøvde en gang. Det ble ulyd from hell...lodding er jeg dårlig på gitt.

WP_20161205_004.jpg

Endret av arneK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha prøvd å koble den sorte og den uisolerte samt den grønne sammen, og lodde de på baksiden av volumpotet. Så kobler du den hvite til det ene loddeøret, og rød til det andre loddeøret. Den sorte fra jack lodder du til "jordpunktet" på potmeteret.

Skjemaet her er nyttig, bare du overser farger.

http://www.seymourduncan.com/wiring-diagrams?meta_params=guitar-options,1-pickup,bridge-s,1-volume,1-tone,none,accessory-none

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, da koblet jeg den opp en gang til etter skjemaet som CastorFiber linket til, og denne gang virker det. Der var overraskende lite elektrisk "støy"av den, hadde regnet med noe i og med at pickupen er en singlecoil. Takk for hjelpen, jeg venter kun på plekterbrettet som jeg bestilte, det har ikke kommet enda, samt at jeg må lage meg et lokk til å ha over hullet på baksiden av gitaren. Jeg traff akkurat spot on når det gjaldt plassering av bridge, den var intonert på direkten, uten justering. Var litt tvilende til den, siden den ikke har mulighet til  å justere hver streng individuelt.Da anser jeg dette prosjektet som ferdig, takk for hjelp og innspill,og takk til de som har interesse og fulgte med.Vegen til målet ble lang og kronglete som vanlig , men det er kjekt å holde på. Legger til noen bilder. Ha en fin dag der ute!

WP_20161206_001.jpg

WP_20161206_004.jpg

WP_20161206_006.jpg

WP_20161206_010.jpg

WP_20161206_011.jpg

Endret av arneK
for å legge til bilder.
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette plekterbrettet jeg bestilte drøyer ut med å komme. Utolmodig nå, så jeg lagde et selv. Jeg har en plate materiale liggende, jeg limte sammen to lag for ekstra tykkelse og lagde en mal å frese etter. Fordelen er at når jeg har en mal så kan jeg fort lage flere i f eks annen farge. Jeg velger å pusse den matt med 2500korning våtslipepapir. Det blir samme med hullet på baksiden.

WP_20161207_001.jpg

WP_20161207_006.jpg

WP_20161207_008.jpg

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.