Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Setter sammen noe gammelt rask.....


Anbefalte innlegg

I påvente av at jeg skal få ånden over meg til å fortsette på Arduino looper prosjektet fant jeg fram dette...

Det er en kropp og en hals som har ligget under pulten et par år. Kroppen hadde utfresing for en eller anne ukurant tremolo, så jeg fyllte igjen med em trekloss og glassfibersparkel..

Ikke helt pent gjort, men jeg skal sette på en fast bro, som ser ut som en standard FEnder tremolo, det vil dekke det meste av ujevnhetene.

Halsen ser ganske ujevn ut, og den mangler det 22. båndet. Får se hvor galt det blir når jeg får strenger på den. Er helt klar for å bytte hals om nødvendig!

Ellers er det en humbucker fra en Dean et eller annet, og single coilen vet jeg ikke hva er. 3-veis Les Paul type switch, 1 volum og 1 tone. Picupene måler 8.7K på bridge, og 13,8 på neck.... Kan jo bli spennende det også...

Stemmeskruene er kjøpt på eBay, fra Kina, 104 kroner og 44 øre med fri frakt, sorte locking tuners.

Lakkert med Duplicolor blå metallic fra sprayboks, og klarlakk.

Har loddet alt i dag, og elektronikken funker som den skal. Bruker 500 K audio potmeter, med 0,033 uF kondensator. Nok en spennende sak hvordan det vil høres ut.

Bro er i posten, og nut ligger klar....

2016-07-15 15.46.49.jpg

Endret av askret
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I meldingsboksen min, fra januar 2015 fant jeg dette i en prat med  @CarvinDC135

* Kropp fra en Kramer. Skikkelig herja denne.

* Hals fra en BC-Rich gjort fretless med utrøsking av bånd og tresparkel!

 

Lurer på om ikke det er dette jeg har funnet fram. Husker at jeg satte frets i en fretless en gang, ikke helt vellykket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mangel av plekterbrett-nateriale har jeg saget ut dekslene til baksiden av tynt pleksiglass fra Biltema.

De er veldig enkle å jobbe ned, saget ut på den lille båndsaga mi og pusset lett over kantene. Og lett å merke av hvor skruehullene skal borres!

Har pusset over de med 400 sandpapir, vasket i rødsprit, og lakkert...

Gjenstår å se om lakken henger! Ser ok ut så langt iallfall! Ikke så lette bilder å tolke, men her ligger de til tørk!

2016-07-17 14.14.30.jpg

Endret av askret
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det blitt en fullt brukbar gitar av dette! Og lakken på utsiden av dekslene bak henger på fremdeles.

Halsen var ikke så gal, 21 blankpolerte bånd. Måtte pusse ned litt på de 4-5 øverste bånda, og strengehøyden ble litt høyere enn jeg foretrekker, men ok...

De to pickupene matcher godt, jeg hadde trodd at neck pickup skulle være mye kraftigere enn bridge, men nei, veldig like i output. Så om den ene måler 8 k og den andre 13 trenger ikke å bety så mye. Broa ble plassert ganske riktig, alle strengene er intonert og strengene ligger fint oppover halsen! Broa dekket ikke så mye som jeg hadde håpet, så spor av sparkeljobben synes...

Elgen er på plass, den settes på alle mine hjemmesnekrede.....

Og et ipad bilde:

 

2016-07-20 21.59.39.jpg

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.