Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nok en NGD!


askret

Anbefalte innlegg

Fikk tak i en såkalt reliced Hondo Strat for et par uker siden, kostet meg så godt som ikke noe! Orange og oppskrapet, rusten og skitten hardware, og dårlig elektronikk. Tenkte å pusse den opp for å gjøre den som ny... Men nei, fant ut at den egentlig var litt kul, så jeg ville bare få den spillbar!

Byttet et par stemmeskruer, ny 5-veis switch, og loddet alt om igjen. Den ble veldig bra, tror det er den straten jeg har hørt med best lyd i, etter min smak! Den første jeg har likt bridge pickup på! Hva slags pickups som sitter i aner jeg ikke! Men jeg er fornøyd,

 

image.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der blei jeg dratt tilbake til min spede ungdom gitt. 
Min første gitar var nettopp en slik Hondo, samme farge :)

Eddik og salt  funker vel som rellic marinade.  Boost det opp med litt strøm. Et klips på metallet og det andre på tuppen av en Q-tips som dyppes i marinaden og så på metallet der du vil at det skal korrodere.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vib-armen rotet jeg rundt i jord og skrapte den godt over noe rustent jern, og lot den ligge ute noen dager. Ble riktig bra det, nå stikker den seg ikke ut som splitternye iallfall. Hadde den med på bandøving i kveld, og jeg er rett og slett imponert over denne! God å spille på, og veldig fornøyd med lyden, til tross for at jeg foretrekker humbuckere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.