Web Analytics
Jump to content

Fake Fender?

pretty_zeeko

Recommended Posts

Jeg har gjort litt research ! Dette er headstocken til en Squier Standard Strat, og det virker nesten som han har fjernet det meste av kjennemerket bak på headstocken. Det eneste som står igjen er serienummeret, er ikke det plassert veldig likt som på bilde til zeeko? Jeg tror dette er en Squier Standard Strat med ny logo. :) 

lol.jpg

• Like 2

https://reverb.com/news/how-to-date-a-fender

Serienummer til ekte Fender her .

Det der er nok svindel ja . Står den tils. på Finn ? Syns jeg kjenner den igjen .

Tipper som andre sier her :

-forsiden headstock pusset vekk og satt på nytte waterslide merke

-baksiden- pusset vekk hva land den er laget i - en kan se pussemerker på deler av nummeret

-nummer stemmer overhodet ikke

Ellers kan en ikke se detaljer på delene .

Lakker ser billig/kjip ut også ( for meg) .

1 time siden, Sugardaddy65 skrev:

https://reverb.com/news/how-to-date-a-fender

Serienummer til ekte Fender her .

Det der er nok svindel ja . Står den tils. på Finn ? Syns jeg kjenner den igjen .

Tipper som andre sier her :

-forsiden headstock pusset vekk og satt på nytte waterslide merke

-baksiden- pusset vekk hva land den er laget i - en kan se pussemerker på deler av nummeret

-nummer stemmer overhodet ikke

Ellers kan en ikke se detaljer på delene .

Lakker ser billig/kjip ut også ( for meg) .

Trengte bare å dobbelsjekke med andres øyne :) Den ligger ikke på finn for alt jeg vet. Jeg har en Fender Strat til salgs og han ville bytte så jeg spurte om bilder...

Ja dette er noe en del "shady"  folk driver med .

Noen prøver også bytte bort tyvegods ved å bytte mot ting som IKKE er stjålet på Finn.

De tør ikke legge ut tyvegodset så de bytter det vekk mot ting de KAN selge .

En her i området sender lange lister med diverse han vil bytte - denne karen har sendt samme listen til flere jeg kjenner her i området .

Nå vet jeg ikke om alt ER stjålet , men har aldri klart å få ut et tel nr eller fullt navn av vedkommende , så det virker snodig .

Ta deg en tur og prøvespill gitaren. Så sier du: "Dette er en Squier, er det du som har endret på kjennemerkene?" Noe han trolig vil nekte på. Deretter ringer du en kompis og sier at du har funnet en veldig sjelden Squier. "Ja, den du kunne betale 10k for. Men en idiot har fikla med identiteten, så nå står det Fender på den. Akkurat, da er det ikke interessant nei, skjønner. Snakkes kompis!" Ta med din egen gitar og gå.

Kan alltids håpe at han sparker seg selv bak et par ganger.

Dette var meldingen jeg fikk fra han på finn....:

Du kunne ikke tenke deg å bytte mot noe? Jeg har en Fender Stratocaster HSS med 70's neck å rosewood. En NAD DVD hjemmekino Receicer C717, ett par Dali 202 høyttalere, ett par Dali Concept 2 høyttalere, en 12" Alpine sub i kasse og 350watt Alpine forsterker til bil nesten ubrukt. Mye kvalitets Verktøy og Fluke eksklusivt multimeter. En del barneutstyr som 2stk sprinkelsenger som nye i forskjellige lengder. Barnegrind. Profft karaokeanlegg med rack med plater og sanghefter. Og MYE annet jeg ikke kommer på i farten. 

Listet han opp en hel del med tyvgods tro? 

• Like 1

HAHAHA ! Det ligner MYE på den tullingen her i Stavanger ( Randaberg) , som sender til alle jeg kjenner  -  kalte seg Alex/alexsander  på Finn .

Her er meldeingen jeg har fått flere ganger - men fått tak i mye mer i den siste mailen .

" Kunne du tenke deg og bytte mot noe??

Jeg har som eg skal selge eller bytte i andre ting, en liten båt GH10 med gasskontroll og styrekonsoll samt en opplagshenger som kan dras med bil, fire stk mopeder Suzuki TS50X og utrolig mye motorer og deler til dem, en NAD DVD Receicer C717 anlegg, ett par Dali 202 høyttalere, ett par Dali Concept 2 høyttalere, en 12" Alpine sub i kasse og 350watt Alpine forsterker til bil nesten ubrukt. Blå bosch professional vinkelsliper. Mye håndverktøy. Blå bosch professional trinnløs fresemaskin. Fluke eksklusivt multimeter. Ett AbDo Twist magetreningsapparat. En del barneutstyr som John Deere traktor med lufthjul og gear. Barnegrind. Profft karaokeanlegg med rack med plater og sanghefter, en Peavey Studio Pro gitarforsterker fra 80tallet og en Sprell ny ubrukt Roland liten hjemme amp.. Og MYE annet jeg ikke kommer på i farten. "

18 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

HAHAHA ! Det ligner MYE på den tullingen her i Stavanger ( Randaberg) , som sender til alle jeg kjenner  -  kalte seg Alex/alexsander  på Finn .

Her er meldeingen jeg har fått flere ganger - men fått tak i mye mer i den siste mailen .

" Kunne du tenke deg og bytte mot noe??

Jeg har som eg skal selge eller bytte i andre ting, en liten båt GH10 med gasskontroll og styrekonsoll samt en opplagshenger som kan dras med bil, fire stk mopeder Suzuki TS50X og utrolig mye motorer og deler til dem, en NAD DVD Receicer C717 anlegg, ett par Dali 202 høyttalere, ett par Dali Concept 2 høyttalere, en 12" Alpine sub i kasse og 350watt Alpine forsterker til bil nesten ubrukt. Blå bosch professional vinkelsliper. Mye håndverktøy. Blå bosch professional trinnløs fresemaskin. Fluke eksklusivt multimeter. Ett AbDo Twist magetreningsapparat. En del barneutstyr som John Deere traktor med lufthjul og gear. Barnegrind. Profft karaokeanlegg med rack med plater og sanghefter, en Peavey Studio Pro gitarforsterker fra 80tallet og en Sprell ny ubrukt Roland liten hjemme amp.. Og MYE annet jeg ikke kommer på i farten. "

Han heter Alexander ja... 

• Like 1