Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Treverk som skulle kastes blir til 12-strengs Telecaster Hybrid


Anbefalte innlegg

Jeg fant den halsen billig på e-bay. ikke mer enn 100 euro, så...  Den har til og med binding.  Jeg tenkte de gamle F-stemmeskruene til Fender vil passe godt til denne.

Men nå skal jeg først gå inn for først å gjøre ferdig den Candy Apple red og den hvite. Og så står denne for tur.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg tar opp dette prosjektet nå. Kroppen er laget av overskudds kryssfiner som skulle kastes så da setterr jeg bare denne halsen på. Den er for dyp i øverst ved oversaddel, men bygge opp og en rollernut så... 

Nå er det bare Candy Apple red og denne igjen. Jeg hadde skrinlagt prosjektet men... Hvorfor ikke se hva jeg får ut av den likevel. Det ville være trist å gi seg etter så lenge. Jeg skal ha nytt plekterbrett for normale humbuckere unntatt hvis jeg finner et brukt koblet Squirebrett med pickups med rette fasong. Muligens red pearl.

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teste disse? Riktige dimensjoner, samme som Fender sine widerange-pickuper. Selvfølgelig ikke laget som en skikkelig widerange (noe Fenders reproduksjoner er heller), men de låter sikkert kurant. Vurderer et sett selv til min deluxe tele.

http://www.guitarfetish.com/GFS-WideTone-Crunchy-OVERSIZED-Humbucker-Neck-Position_p_10968.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUUUUSEN TAKK!!!!! 

Jeg skal forresten kaste den kroppen over og begynne på nytt med samme prosjekt. Den over er i kryssfiner og har ikke 100% riktig fasong så plekterbretter går for langt ut, og den er ikke riktig under plekterbrettet heller, men nå har jeg verktøyet som jeg trenger for å frese. Jeg fant denne under på bruktmarkedet. Det er mulig at det blir litt endringer i farge da. Grunnen til at jeg tok sort var at jeg skulle skjule litt saker og ting i mørk farge. 

Dette er kroppen som jeg skal bruke til å lage en ny nå. Det er mulig at den blir naturell, men ikke sikker. Jeg får den litt etter nyttår.

Jeg skal nemlig kjøpe denne. Den er litt skadet og derfor mye billigere men litt høvling og pussing order skadene. Kroppen er skåret ut på fabrikk i Belgia. Treverket er 150 år gammelt. Det er amerikansk Furu.

$_84.JPG 

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.