Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Treverk som skulle kastes blir til 12-strengs Telecaster Hybrid


Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Affen skrev:

Du kunne spart mye euros på å kjøpe GFS i stedet, tviler på du ville hørt store forskjellen igrunn.

Hørt om å være frik? Jeg er Frik og skal kun holde meg til USA Fender, Lindy Fralin og Seamour Duncan pga merket. (Som det med Lewis bukser som ikke er bedre enn de vanlige buksene men man får det rette navnet)

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare siden kroppen ikke er noe særlig hi-end, at det blir som å hotrodde en sliten Yaris, det blir fortsatt ingen hi-end bil. og siden du er veldig opptatt av å liste opp hvor mye tingene du kjøper koster, så tenkte jeg å gi deg et sparetips ala luksusfellen. Kona di hadde blitt fornøyd da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Affen skrev:

Tenkte bare siden kroppen ikke er noe særlig hi-end, at det blir som å hotrodde en sliten Yaris, det blir fortsatt ingen hi-end bil. og siden du er veldig opptatt av å liste opp hvor mye tingene du kjøper koster, så tenkte jeg å gi deg et sparetips ala luksusfellen. Kona di hadde blitt fornøyd da :)

Det er bare fordi jeg er så stolt av den at jeg setter de på. Dere skrev jo at det var pickupene som fanget opp lyden og at treverket hadde minimalt å si. Jeg vil at mine venner skal se at en så selvsnekret gitar av lille meg kan låte veldig godt. Særlig liker jeg lyden i middlepickupen etter å ha hørt på YouTube. 

Jeg har vel ingen high-end gitarer så...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Affen skrev:

Det at trreverket ikke spiller noen rolle er en endeløs diskusjon. Jeg mener det gjør det.

Det er klart at det har noe si for ellers hadde man ikke fått solgt så dyre kropper som USA fender. Men nå snakker vi vel om de veldig kresne med god økonomi. Selv syntes jeg at det ikke er så viktig for lyden men det er viktig for statusen med dyr american body for annengangsverdi og de som mener at solid body har noe å si tror jeg har et ekstremt gehør og blir kresen deretter. Det er vel derfor det er delte meninger fordi gehøret er bedre på noen enn andre. Jeg skal bare kjøpe dyre heltrekropper havedsaklig i US-alder (eller Or) rett og slett bare fordi jeg har lyst på det. Snakker vi status så syntes jeg at det er nok at pickups har rette navn, og gjerne en logo på pickupen. Fender hals - nei egen logo med mitt navn er min smak men håndlaget hals på bestillig med mine spec er bra (som på warmoth) Der har jeg kontakter og får det meget billig, billigere enn en brukt Fender Mexicohals. 

 

Men denne tråden dreier seg om den rosa gitaren så vi lar dette være siste om treverk for vi har forskjellig gehør og da også forskjellige meninger.

Skrev jeg at halsen til den rosa er spesialbestillt for meg med mine spec? Den har kanadisk lønn. (og rosewood men det ser dere jo.)

Gitaren blir ferdig om en mnd. Jeg får alle delene jeg trenger om noen dager unntatt Fender american stemmeskruer som jeg kjøper neste mnd og så er det bare å strenge den opp og prøve.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat Tarzan: 

Kortversjonen er at det ikke ER noen kortversjon på detta spørsmålet. Har jo blitt debatert opp og ned i mente i årevis.... La det for guds skyld ligge......:P

det er en kortversjon: 

OPPSUMMERING/KONKLUSJON:

Kortversjonen er at ikke alle er like musikalske og at vi har forskjellig gehør og da hører de mest musikalske personene ting de ikke så musikalske hører og derfor er det delte meninger. DET er kortversjonen. 

Jeg er av den mening at treverk spiller en rolle i lyden  - men ikke for meg. 

Hvis man sammenligner to gitarer, samme modell og pickups og hører forskjell i treverket så tyder det bare på et kjempegodt gehør. Det er sånn det er. 

Det er riktig oppsummering. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nesten alt kommet. Venter på knappesett med volume/pickupcover og bakplate i aged white ettersendt. Det var ikke inne på lager så nå er det komplett Fender elektronikk og en KLUSON stol på den. Nå mangler vel bare stemmeskruene. 

Jeg har lenge ønsket meg en rosa Gitar men ikke en "Barbiecaster"

Moren min mener at jeg må ha høyhælte sko og leppestift for å spille på den... Det var ikke meningen at den skulle bli så feminin. Her står den til pynt i ved siden av svømmebassenget i hagen bak huset 

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.