Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Treverk som skulle kastes blir til 12-strengs Telecaster Hybrid


Anbefalte innlegg

Snekre og lakkere gitarkropper sammenlignet med å kjøpe ferdige kropper og montere lekre gitarer er to forskjellige ting så jeg skal sette sammen gitarer men ikke snekre den. (Kjøper ferdige kropper etc.) Hun tillater min hobby men ikke hvis det går på bekorstning av orden i hagen og masse rot og lakkering og sagflis.

(noen putter seg selv først og noen setter sin ektefelle først)

(Den røde Telecasteren er et eksempel på en ting vi er enige om at jeg gjør)

Neste uke bestiller jeg 12 strengshals - håndlaget.

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.7.2016 at 1.08, Audun skrev:

Så du mener fult og helt at du nå skal slutte å sette sammen gitarer fordi kona sier det? En god kone støtter opp om sin manns hobbyer. (Så fremt det ikke går over stokk og stein, naturligvis...)

En god kone støtter opp om familiens beste av nødvendige ting når jeg gjør mitt, så får hobbyer komme som nummer 2. Jeg er ikke interessert i å bli skilt etter noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli, Castorfiber.

her er noe fra dagens arbeid. Jeg har skåret ut dette Tele hybrid plekterbrettet i kryssfiner og skal montere alt komplett, både elektronikk og Custom Shop pickups neste uke. Så blir det vel litt finjustering av hullene når pickupcovere skal få plass til uka. Fat50's kjøpte jeg. Får dem neste uke. Det samme gjelder komplett elektronikk og knotter samt KLUSON stol. 

Her er dagens arbeid og følg med videre. 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Straymond skrev:

Jeg forstår.

Mulig det er vinkelen, men monteringshullene ser en smule skakke ut, spesielt på switch, bridge- og mid coil.

Hørt om pickupringer for single coil? Skulle noe skje noe ekstremt så limes det på undersiden med e-poxy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Straymond skrev:

Jeg forstår.

Mulig det er vinkelen, men monteringshullene ser en smule skakke ut, spesielt på switch, bridge- og mid coil.

Mulig at jeg misforstod deg litt. Hvis der er selve hullene for pickupene og ikke der skruene går inn så er det litt skjevt men bare i loddrett vinkel. Jeg vil ikke frese for mye før jeg har pickupene her og vet det blir blir helt bra. Det er viktig å være forsiktig så jeg sparte litt fresing med Dremel til pickupene er her. Jeg har sammenlignet med plekterbrettet og jeg rettet litt opp sporet for switchen uten at det gikk ut over utseendet. Jeg har også byttet skruer til plekterbrettet med fine treskruer som ligner veldig på plekterbrettskruer bare større hode. Jeg vil at det skal sitte ordentlig siden plekterbrettet er i tre. Jeg skal ikke bruke pickupskruer da de har for lite hode for treverk til at jeg stoler på dem. Jeg kan legge ved bilde av oppgradert status. Legg merke til forbedrede skruer. Blank chrome er de også: 

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skruer til pickups - hmm.  Jeg vil se på de som følger med først. Bruker nok de. 

Gitarskruer går visst likevel. Se bilde - plekterbrettskruer nå. 

Er har jeg gått over pickuphull med barberbladkniv. Ble advart i kassa om hvor skarpe de var da jeg kjøpte knivene. Men resultatet ble deretter med bra verktøy. 

Sammenlign de to bildene, det forrige og dette og se på pickuphullene. Switch hullet er også rettet mer opp. 

De hvite skivene rundt hullene til pots er stoppskiver som jeg presset inn i treverket og limte for at pots skal få mer å sitte i og helt korrekte mål på hullene. 

Pickuphullene er nå eksakt 18x70mm

 

Noe annet. Skal kjøpe KLUSON stol. Er det bra nok sadler på de? Eller er stål å anbefale?

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.