Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Min" første gitar


vim

Anbefalte innlegg

Har ikke bilde av den dessverre, men det var en GTX-23. Er ikke helt sikker på når, men tipper 1992 eller deromkring. Snerten rød sak i kryssfiner, som jeg hadde mye glede av i en årrekke.

Det var første elgitar da. Første gitar var en nylonstrenger av tvilsom kvalitet som dukket opp et par år tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, CastorFiber skrev:

Litt merkelig at det ikke er en eneste en her som overtok en Vox AC30 og en gammel LP etter sin far, som en kompis av meg gjorde for mange år siden. Alle startet på drittgitarer, inkludert meg selv. Kawai "felebass", og selvbygd Josty Kit forsterker.

Jeg spiller i band med en som overtok utstyret til faren sin som spilte i band på sekstitallet. En Fender Jazzbass og en Marshall (tror det er en JTM 45  super 100 1966-modell). Bruker det den dag i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre startet jeg med en nylonstrengsgitar. Et av de noenlunde gode spanske billigmerkene. Husker ikke navnet.

Første el-gitaren var en Squier Strat startpakke. Dette var vel i 1994 og en del av "40th anniversary" greien til Fender. Helt kurrant gitar som raskt ble byttet ut med en Epiphone G400. Squieren er for lengst solgt, mens Epiphonen har jeg fremdeles. Den er helt nydelig å spille på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, denyeverything skrev:

Har ikke bilde av den dessverre, men det var en GTX-23. Er ikke helt sikker på når, men tipper 1992 eller deromkring. Snerten rød sak i kryssfiner, som jeg hadde mye glede av i en årrekke.

Min andre gitar var en GTX-36(LP kopi - var vel Kaman som stod bak GTX). Var ikke så verst kvalitet mener jeg å huske :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez LP Custom var den første elgitaren, og som dere ser, så var den første ampen en Vox AC30.

Før det hadde jeg en gammal Suzuki kassegitar med nylonstrenger.

Jeg er nr. 2 fra venstre, og jeg tror dette er fra den første eller andre konserten jeg var med på.

 

977343_522190974508193_861080948_o.jpg

Endret av GunnarpåMo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.