Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny delaypedal?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter her i sommervarmen og tenker at jeg trenger en ny delaypedal (skjønt, trenger og trenger fru Blom...). Den jeg har låter egentlig knallbra: Wampler Faux Echo med tempobryter. Men den mangler en viktig egenskap, nemlig at tempobryteren kun fungerer med fjerdedelsnoter, og da kan jeg jo ikke spille Run like Hell live. Her har jeg samlet sammen noen krav:

  • Tempobryter med mulighet for punkterte åttendedeler
  • Må ha modulasjon
  • Minimum 600 millisekunder
  • Ikke volumdrop
  • Må kunne oscillere
  • Tidspotmeteret må kunne pitchskifte ekkoene
  • Må låte bra (duh...)

Jeg har sett på Strymon Brigadier og EHX Deluxe Memory Man Tap Tempo, og de virker til å fylle alle krav. Men kanskje det finnes flere muligheter der ute? Det er ikke så mange av de to på Finn. Strymon Timeline, derimot, fins det mange av, og brukt er den nesten nede i prisen til en ny Brigadier... I can resist anything, except temptation!

Anyway, om noen har synspunkter her, så fyr løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg tenker kan være problemet (om man kan kalle det et problem), er at Timeline er rimelig komplisert og har skrekkelig mange muligheter. Jeg er litt redd for å bli sittende å skru i stedet for å spille. Men på den andre siden har man jo mange muligheter, da! Hehe... Ser også på That Pedal Show hver uke. Stor fan! 

Boss DD-500 har jeg ikke sett før. Den må sjekkes ut. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaringer med DD-500, så jeg skal ikke uttale meg der.

Synes Timeline får ufortjent mye tyn for å være komplisert.
Du har mange tilgjengelige parameter og muligheter, men pedalen er veldig enkel i bruk.
Slike pedaler er jo akkurat så avanserte som du gjør det til selv. 
Brukergrensesnittet er logisk og alle parametre du får behov for å skru på i en fei er tilgjengelige med potmeter på utsiden. 
Skal jeg være ærlig så er det bare såvidt jeg husker sist jeg programmerte en ny preset.  
Har vel kanskje 6 presets som jeg benytter meg av totalt, bruker stort sett de samme 2-3 presetene til vanlig.
Blir jo som en fancy DL4 omtrent, men det er betryggende å vite at om jeg trenger å skru meg til en spesifikk lyd så er det alltid mulighet samt fort gjort.

Veldig happy med min, det er en av få dyre pedaler jeg har hatt som jeg vil påstå rettferdiggjør prisen.
Jeg er dog ikke skrudd sammen på en måte som gjør at jeg føler at jeg må bruke 100% av pedalens kapasitet for å kunne rettferdiggjøre den.
Eneste minuset for min del er at jeg synes det er litt kinkig å justere mix-knotten live, da små justeringer utgjør mye lydmessig.
Har satt om min med en Roland EV-5 som kun justerer volumet på delayen, liker å kunne justere det med foten samt ha en tilgjengelig killswitch til de gangene jeg glemmer å skru av delayen i tide.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemesisen hadde jeg faktisk glemt at fantes! Den virker jo faktisk rimelig perfekt. Ikke tar den for stor plass på brettet, og så tar den 9V adapter. Har kikket på et par demovideoer nå, og om den låter like bra i virkeligheten, er det jo nesten en no-brainer. Regner med at den funker foran ampen i tillegg til i loopen. Er ikke alltid jeg gidder å mikke med sløyfa. 

Takker for all respons! Så blir det vel handling snart, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg laget bruker der, logget inn og prøvde på noen kampanjekoder som de ikke godkjente på Nemesisen. Så fikk jeg mail fra dem om at de max kunne gi 15% avslag på den på det tidspunktet, og at de hadde lagt den i handlekurven min ferdig med rabatt. :)

Rimelig offensivt, men helt gull. Så vidt jeg husker nevnte jeg ikke pakkeverdi. Det var noe de fikset selv.

Tror du lett kan få positiv tilbakemelding om du bare foreslår en sum som tilsvarer rundt 15-20% rabatt. Verd et forsøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.